МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СУБ'ЄКТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2017-2/210-220

Ключові слова:

методичні основи, комплексна методика, учитель початкових класів, формування, професійна суб'єктність.

Анотація

У статті подано методичні основи формування професійної суб'єктності майбутніх учителів початкових класів, обґрунтовані на провідних ідеях і положеннях сучасних методологічних підходів до їх підготовки, а також з урахуванням сучасного досвіду потреби для системи освіти яскравих, творчих, оригінальних професіоналів педагогічної справи, у яких сформовані провідні професійно важливі якості, зокрема самостійність, емпатичність, толерантність, рефлексивність, мобільність, відповідальність, самоорганізованість та автономність.

Їх основу складає комплексна методика як педагогічна система, що ґрунтується на провідних ідеях і положеннях суб’єктно-діяльнісного й компетентнісного підходів до їх професійної підготовки та містить принципи, конкретні форми, цілеспрямовано скомпоновані методи, прийоми й засоби формування їх професійної суб'єктності на основних етапах професійної підготовки. 

Біографії авторів

В. Ягупов, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

доктор педагогічних наук,

професор 

А. Бекірова, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України

кандидат педагогічних наук,

доцент

Посилання

Lozhkin, H. V. (2003) Problema subiekta yak teoretychna osnova profesionalizatsii osobystosti [The problem of the subject as the theoretical basis for the professionalization of the individual]. Psykholohiia i suspilstvo, 2, 97–103 (in Ukrainian).

Maksymenko, S. D. (2010) Struktura ta osobystisni determinanty profesiinoi samorealizatsii subiekta [Structure and personal determinants of professional self-actualization of the subject]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka, Instytutu psykholohii im. H.S. Kostiuka APN Ukrainy / Za red. S.D. Maksymenka,L.A.Onufriievoi.– Kamianets Podilskyi: Aksioma, 8, 3-19 (in Ukrainian).

Osodlo Vasyl. (2013) Subiektnyi pidkhid u psykholohichnomu suprovodi profesiinoho stanovlennia ofitsera [Subjective approach in psychological support of professional formation of an officer]. Psykholohiia osobystosti, 1(4), 204-213 (in Ukrainian).

Osodlo, V. I. (2013) Psykholohichni zasady stanovlennia subiekta viiskovo-profesiinoi diialnosti [Psychological principles of the formation of the subject of military-professional activities]. (Abstract of Doctors of Sciences thesis), 40 s. (in Ukrainian).

Slastenin, V. A. (2007) Psikhologo-pedagogicheskoye obrazovaniye i stanovleniye subyektnogo potentsiala lichnosti uchitelya [Psychological and pedagogical education and the formation of the teacher's subjective potential]. Pedagogicheskiy professionalizm v sovremennom obrazovanii : mat. III Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (21-22 fevr.2007 g.. g.Novosibirsk), 5–21 (in Russian).

Syromyatnikov, I.V. (2009) Professionalizm. subyektnost i samoopredeleniye spetsialista : kontseptualnyye podkhody k opredeleniyu i razvitiyu [Professionalism, subjectivity and self-determination of a specialist: conceptual approaches to definition and development]. (Мonografiya), Izd-vo SGU, 208 s. (in Russian).

Yagupov Vasiliy. (2016) Subyektnost i professionalnaya subyektnost pedagoga kak integralnyy pokazatel sformirovannosti ego professionalnoy kompetentnosti [Subjectivity and professional subjectivity of the teacher as an integral indicator of the formation of his professional competence]. Rozvitok suchasnoї osvіti: teorіya. praktika. іnnovatsії : zb. mat. ІІ mіzhnar. nauk.-prakt. konf. (25-26 lyutogo 2016 r.. m. Kiїv). Mіlenіum, 324-325 (in Russian).

Yagupov, V. V. (2013) Formirovaniye i razvitiye professionalnoy subyektnosti ofitserov [Formation and development of professional subjectivity of officers]. [tekst] Izvestiya Rossiyskoy akademii obrazovaniya, 1, 74-83 (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-07

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ