ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВІЙСЬКОВО-СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2017-2/221-228Ключові слова:
офіцер-прикордонник, професійна компетентність, методична система, підсистема мети і завдань, методи навчання, військово-спеціальні дисципліни.Анотація
У статті охарактеризовано основні кроки щодо формування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі навчання з військово-спеціальних дисциплін. Використання методичної системи в експериментальній роботі передбачало виведення з рівноваги замкнутої системи освітнього процесу ВНЗ ДПСУ шляхом впливу на всі її підсистеми. Автор розкриває основні заходи у підсистемі мети і завдань, зокрема, щодо визначення цілей навчання офіцера-прикордонника на основі діяльнісного підходу, моделі випускника ВВНЗ та результатів формування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Висвітлено також заходи, що стосувалися підсистеми результатів формування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників, підсистеми діяльності науково-педагогічного складу ВВНЗ, підсистеми змісту навчання військово-спеціальних дисциплін та підсистеми діяльності курсанта.
Посилання
Didenko O. V. (2009). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia zdatnosti do profesiinoi tvorchosti v maibutnikh ofitseriv Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Theoretical and methodical principles of formation of the ability to professional creativity in future officers of the State Border Guard Service of Ukraine]. Luhansk. 533. (in Ukrainian).
Mul S. A. (2016) Psykholohiia hotovnosti ofitsera-prykordonnyka do profesiinoi diialnosti [The psychology of the officer-border guard's readiness for professional activity]. Kyiv. 539. (in Ukrainian).
Oleksiienko B. M. (1998). Psykholohichne zabezpechennia viiskovoi sluzhby u prykordonnykh viiskakh Ukrainy [Psychological support of military service in the border troops of Ukraine]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. № 9. 31–33. (in Ukrainian).
Osodlo V. I. (2009). Vplyv smyslozhyttievykh fenomeniv na profesiinu diialnist ofitsera [Influence of semantic life phenomena on the professional activity of an officer]. Visnyk Natsionalnoi akademii oborony Ukrainy. № 5 (13). 156–163. (in Ukrainian).
Stavytskyi O. M. (2015). Teoretychni ta metodychni zasady profesiinoho vykhovannia maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Theoretical and methodical principles of professional education of future officers-border guards]. Starobilsk. 39. (in Ukrainian).
Stasiuk Ye. V. (2008). Orhanizatsiino-psykholohichni osoblyvosti profesiinoi diialnosti ofitseriv-prykordonnykiv orhaniv okhorony derzhavnoho kordonu [Organizational-psychological peculiarities of professional activity of officers-border guards of state border guard institutions]. Khmelnytskyi. 211. (in Ukrainian).
Temko H. D. (1997). Systema vykhovannia voina v Zbroinykh sylakh Ukrainy: Struktura ta mekhanizm funktsionuvannia [System of education of a warrior in the Armed Forces of Ukraine: Structure and mechanism of functioning]. Kyiv. 186. (in Ukrainian).