ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ США
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2019-1/57-69Ключові слова:
педагогічна діяльність, викладач, професіоналізм, компетентність, кваліфікація, континуум, вищий військовий навчальний заклад.Анотація
У статті розглядаються основні аспекти та особливості функціонування системи підготовки викладачів до педагогічної діяльності у вищих військових навчальних закладах США. На підставі аналізу наукових публікацій з даної проблематики сформульовано тенденції розвитку системи підготовки викладацького складу як безперервного процесу професійно-педагогічного вдосконалення та розвитку особистості педагога. За результатами аналізу досвіду США з питань підготовки до педагогічної діяльності та підвищення професійної кваліфікації викладачів пропонуються напрями його використання у вітчизняних вищих військових навчальних закладах.
Посилання
Vitvyzka, S.S. (2003) Osnovy pedagogiky vyschoy shkolu: metod. posib. [Framework of the higher educational pedagogy: methodological guide].Kiev: Zentr navchalynoy literatyru. 316 (in Ukrainian).
Gura, O.I. (2006) Psihologo-pedagogichna kompetentnist vukladacha vuschogo navchalnogo zakladu: teoretiko-metodologichy aspekt: monografiyu [Psychological and pedagogical competence of the higher educational establishment teacher: theoretical and methodological aspect: monograph]. Zaporizhzhuy: GU “ZIDMU”. 332 (in Ukrainian).
Dubasenuyk, О.А. (2003) Profesiyna pidgotovka vchiteluy do pedagogichnoy diuylnosti: monografiyu [Professional training of a teacher for educational process: monograph].Zhitomir: Zhitomirkiy derzh. ped. University. 192 (in Ukrainian).
Isaev, I.F. (2002) Professionalyno-pedagogicheskuy kultura prepodavatelyu [Professional and pedagogical culture of a teacher].Moscow: Academia. 208 (in Russian).
Kirichuk, J.V., Horev, I.V., Trusov, E.V., Karpova-Chemeris, L.І. (2005) Profesiyna pedagogika: navch. posib. [Professional pedagogy: handbook].Kiev: NАDU. 120 (in Ukrainian).
Klarin, M.V. (1989) Pedagogicheskie tehnologuy v uchebnom protzessi: analiz zarubezhnogo oputa [Pedagogical technology in the educational process: analysis of international practices].Moscow: Znanie. 80 (in Russian).
Kostina, N.I. (2000) Professionalyno-pedagogicheskuy podgotovka prepodavateluy vusshey shkoluUSA[Professional teacher training in the higher educational establishments of theUSA]: avtoreferat dis… kand. ped. nauk: 13.00.08. .Belgorod. 23 (in Russian).
Korsak, K.V. (1997) Svitova vuscha osvita. Porivnuynnuy i vuznachennuy zakordonnuh kvalifikazciy i diplomov: monografiyu [International higher education. Comparison and definition of foreign qualifications and degrees: monograph].Kiev: MAUP-МКА. 208 (in Ukrainian).
Kuzmina, N.V. (1985) Sposobnosti, odarennost, talant uchiteluy [Abilities, aptitude and talent of a teacher].Leningrad. 216 (in Russian).
Kuzmina, N.V., Rean, А.А. (1993) Professionalizm pedagogicheskoy deuytelnosti [Professionalism in the educational activity]. Sankt-Peterburg. 172 (in Russian).
Luss, E.Y. (2001) Aktualni problemu pedagogiku vyschoy viyskovoy shkolu [Current challenges of the higher military education pedagogy]. Harkiv: HVU. 423 (in Ukrainian).
Markova, A.K. (1996) Psihologiuy professionalizma [Psychology of professionalism].Moscow: Mezhdunarodnuy zentr “Znanie”. 308 (in Russian).
Navrozykiuy, O.I. (2000) Vyscha shkolaUkraine v umovah transformazii suspilystva: monografiyu [Higher education ofUkraine in the context of the society transformation: monograph]. Harkiv: Osnova. 240 (in Ukrainian).
Nechaev, N.N. (1988) Psihologo-pedagogicheskie osnovu formirovaniuy professionalynoi diuylnosti [Psychological and pedagogical framework of the professional activity formation].Moscow: MGU. 166 (in Russian).
Neschadim, М.І. (2003) Viyskova osvitaUkraine: istoriuy, teoriuy, metodologiuy, praktika [Military education ofUkraine: history, theory, methodology and practice].Kiev: Vudavnucho-poligrafichnuy zentr “Kievskiuy university”. 852 (in Ukrainian).
Neschadim, М.І. (2002) Sistemy pidgotovky viyskovuh fahivtsiv u zarubizhnyh krainah [Military experts training systems abroad] // Viyskova osvita: Zbirnuk naukovuh prats.Kiev: МОUkraine, № 9, S. 76-103. (in Ukrainian).
Novikov, V.N. (1999) Razvitie teorii i praktiky voenno-pedagogicheskogo obrazovaniy [Development of the theory and practice of the military pedagogical education].Moscow: VА RVSN im.PetraVelikogo. 167 (in Russian).
Oleynik, L.V. (2011) Psihologo-pedagogichna kompetentnist viyskovogo kerivnyka: navch. posib. [Psychological and pedagogical competence of the military leader: handbook].Kiev: NUOU. 188 (in Ukrainian).
Pastuhov, V.P. (1983) Nauchno-pedagogicheskie kadry vyschoy shkolu [Academic staff of the higher educational establishments] /Kiev: Vyscha shkola. 313 (in Russian).
Pedagogichna tvorchist, maysternist, professionalizm u systemi pidgotovky osvituynskyh kadriv: zdobutky, poshuky, perspektyvy: monografiyu [Pedagogical creativity, skills and professionalism in the system of teachers’ training: achievements, challenges and perspectives: monograph] (2015). / Kerivn. avt. kol. N.V. Guziy.Kiev: Vyd-vo NPU imeni М.P. Dragomanova. 432 (in Ukrainian).
Semychenko, V.А. (2004) Psihologiuy hedagogichnoy diuylnosti: navch. posib. [Psychology of education: handbook].Kiev: Vyscha shkola. 336 (in Ukrainian).
Slastenin, V.А. (2002) Pedagogika: uchebnoe posobie [Pedagogy: handbook].Moscow: Idatelyskiy dom “Academia”. 576 (in Russian).
Horev, І.О. (2004) Diyalynist vykladacha yak subyekta osvitnyogo protzesu [Work of a teacher as a subject of the educational process].Kiev: Naukovo-metodychnuy zentr vyschoy osvity. 195 (in Ukrainian).
Horev, І.О. (2004) Didaktika vyschoy viyskovoy shkolu: navch. posib. [Didactics of the higher military education: handbook].Kiev: NAOU. 160 (in Ukrainian).
Chumichoyv, N.G. (1980) Kritycheskiy analiz sistemy podgotovky ofitzerskogo sostava Vooruzhennyh SilUSA[Critical analysis of the US Army officers training system]: avtoreferat dis… kand. ped. nauk: 13.00.08.Moscow: VPA. 23 (in Russian).
Yagupov, V.V. (2000) Teoriya і metodyka viyskovogo navchannya: monografiyu [Theory and methodology of the military training: monograph].Kiev: Tandem. 380 (in Ukrainian).
Barnett, R. (1990) The idea of higher education.Milton Keynes: Open University Press. 244 p. (in English).
TheAirForceAcademy. (1990) Colorado Springs. 156 p. (in English).