ДОСВІД ОСВОЄННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ НАУКОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ТА ОРГАНАХ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ В УКРАЇНІ ТА ЗА КОРДОНОМ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2019-1/120-132Ключові слова:
заклади освіти, впровадження, освоєння, використання, комерціалізація, наукові дослідження.Анотація
У статті розглянуто існуючі підходи до впровадження результатів наукових досліджень в освітню діяльність, узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід освоєння, використання та комерціалізації наукових результатів, наведено авторське визначення поняття впровадження, виокремлено етапи цього процесу, вказано на проблеми його провадження в Україні.
Посилання
Boholib, T.M. (2014). Komertsializatsiia naukovykh rozrobok universytetiv. Upravlinnia ekonomikoiu: teoriia i praktyka. “Ekonomika Ukrainy”. [Commercialization of scientific developments of universities. Economics Management: Theory and Practice. “Ukraine economy”] № 1, 626 p. (in Ukraine)
Bolshoi эkonomycheskyi slovar. Ynstytut novoi эkonomyky [Great economic dictionary.Institute of New Economy]1998, 864p.(in Russian).
Danylenko, L. (2007). Menedzhment innovatsii v osviti. [Management Innovation in Education], 120 p. (inUkraine)
Denysiuk, V. (2006). Komertsializatsiia rezultativ naukovo_doslidnykh robit: problem i perspektyvy. Visnyk NAN Ukrainy, [Commercialization of the results of scientific and research work: problems and perspectives. Bulletin of theNationalAcademyof Sciences ofUkraine] № 5, P. 39–53. (inUkraine)
Zahviazynskyi, V.Y. (1987). Pedahohycheskoetvorchestvouchytelia. [Pedagogical work of the teacher], 160p.(in Russian).
Isakova, N.B. Hryha, V.I. Naukovi rezultaty ta yikhvykorystannia za otsinkamy vchenykh Natsionalnoi akademii nauk Ukrainy [Scientific results and their use according to the estimations of scientists of the National Academy of Sciences ofUkraine] https://cedos.org.ua/uk/zvit-napnu.
Kazmetskyi, Dzh. (1999). Vуzov tekhnolohycheskykh ynnovatsy i na porohenovoi эrыobshchemyrovoi konkurentsyy : Transfer tekhnolohyy y эffektyvna i areal yzatsy iaynnovatsyi / pod red. N.M. Fonshteina. [Challenge of technological innovation on the brink of a new era of global competition: Technology transfer and effective innovation implementation], P. 10–32. (in Russian).
Kremen, V.H. (2003). Natsionalna osvita yak sotsiokulturne yavyshche. Osvitainauka Ukrainy: shliakhymodernizatsii (Fakty, rozdumy, perspektyvy). [National education as a sociocultural phenomenon. Education and science ofUkraine: ways of modernization (Facts, reflections, perspectives)], P. 20–25. (inUkraine)
Krymskyi, S.B. (2003) Zapyty filosofskykh smysliv. [Questions of philosophical meanings],240 p. (inUkraine)
Marynovska, O.I. (2007) Myslennievyi eksperyment yak metod pobudovy teoretychnoi modeli poniattia “proektno-vprovadzhuvalna diialnist”. [Mental experiment as a method of constructing a theoretical model of the concept of "design and implementation activities"] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetuim. M.P.Drahomanova : zb. nauk. pr. / red.kol. O.H.Moroz, N.V. Huzii ta in.Rozd. 1. P. 36–44. (inUkraine)
Marynovska, O.I. (2011). Poniattia “proektno-vprovadzhuvalna diialnist: sutnist, spetsyfika, osoblyvosti polifunktsionuvannia. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii shkoli i zahalnoosvitnii shkolakh :zb. nauk. pr. / redkol. : T.I. Sushchenko (holov. red.) tain. [The concept of "design and implementation activities: the essence, specifics, features of the field of operation. Pedagogy of the formation of a creative person in high school and secondary schools: Sb. sciences etc] Rozd.Teoretychniosnovysuchasnoipedahohiky ta osvity”.S. 189−196.Vyp. 19 (72) (inUkraine)
Nakaz upravlinnia osvity i nauky Ivano-Frankivskoi ODA vid 07.09.2004 r., № 228. : Pidhotovka pedahohichnykh kadriv do proektno-vprovadzhuvalnoi diialnosti v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: Pedahohichnyi eksperyment rehionalnoho rivnia. [Training of pedagogical personnel for design and implementation activities in the system of postgraduate pedagogical education: Pedagogical experiment of the regional level]. (inUkraine)
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy. 13.03.2019. [National doctrine of education development ofUkraine] http://doshkolenok.kiev.ua/zakon/63-2009-09-03-18-48-50.html
Fedorov, M.V. Peshyna Э.V. (2012) Pentaspyral – kontseptsiiaproyzvodstvaznanyi v ynnovatsyonnoi эkonomyke. Upravlenye. [Pentaspiral - the concept of knowledge production in an innovative economy.Management]№ 34. P. 4-12. (in Russian).
Finley, M.I. (1973).The Ancient Economy.[The Ancient Economy], 456 p.
Iaroshynska, O.O. (2015). Teoretychni i metodychni zasady proektuvannia osvitnoho seredovyshcha profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly :dys. ... d-rapednauk : 13.00.04. Uman, [Theoretical and methodical principles of designing the educational environment for vocational training of future teachers of elementary school] 2015. 544p. (inUkraine)