ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ПРОЕКТУВАННЯ НОВІТНІХ ОСВІТНІХ СИСТЕМ У ГЛОБАЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2019-1/173-184

Ключові слова:

проектування, синергетичний підхід, освітні моделі, вища освіта.

Анотація

У статті досліджується проблема концептуалізації когнітивно-комунікативних та інформаційно-семіотичних вимірів проектування інноваційної моделі вищої освіти на світовому та вітчизняному рівні у науковому дискурсі ХХІ століття. Обґрунтовуються актуальність досліджуваної проблеми, методологічні засади проектування новітніх освітніх систем на основі синергетичного підхіду як методу аналізу педагогічних явищ; розглянуто інноваційні підходи до проектування освітніх моделей у контексті розуміння креативно-аналітичного системного процесу відтворення досліджуваної діяльності. 

Біографія автора

А. Лігоцький

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Andros, Ye.I. (2005). Problema svobody u konteksti ratsionalizatsii liudskoho buttia [The problem of freedom in the context of rationalization of human existence]. Liudyna v tsyvilizatsii XXI stolittia: problema svobody – Man in the 21st century civilization: the problem of freedom. (pp. 127-174). Kyiv: Nauk. dumka (in Ukrainian).

Andrushchenko, V. (2003). Osvita v poshukakh novykh stratehii myslennia [Education in search of new thinking strategies]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher Education in Ukraine, 2, 5-6 (in Ukrainian).

Dubaseniuk, O.A. (2011). Uprovadzhennia osvitnikh innovatsii v systemi vyshchoi osvity [Implementation of educational innovations in the higher education system]. P. Yu. Saukh (Eds.). Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy – Innovations in higher education: problems, experience, prospects. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. Ivana Franka (in Ukrainian).

Hrishnova, O.A. (2014). Liudskyi, intelektualnyi i sotsialnyi kapital Ukrainy: sutnist, vzaiemozviazok, otsinka, napriamy rozvytku [Human, intellectual and social capital of Ukraine: essence, interconnection, assessment, directions of development]. Sotsialno-trudovi vidnosyny: teoriia ta praktyka – Social-labor relations: theory and practice, 1(7), 34-42 (in Ukrainian).

Yevtodiuk, A.V. (2014). Aksiolohichni zasady suchasnoi systemy osvity Ukrainy [Axiological bases of the modern system of education in Ukraine]. Pedahohichnyi poshuk – Pedagogical search, 2, 12-15. URL http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedp_2014_2_5 (in Ukrainian).

Katerynchuk, O.V. (2012). Modernizatsiia systemy osvity [Modernization of the education system]. Kyiv: Ped. Dumka. URL http://intkonf.org/katerinchuk-ovmodernizatsiya-sistemi-osviti/ (in Ukrainian).

Knyazeva, E.N., Kurdyumov, S.P. (2002). Osnovaniya sinergetiki. Rezhimy s obostreniem, samoorganizatsiya, tempomiry [Foundations of synergetics. Modes with exacerbation, self-organization, tempo-worlds]. Saint Petersburg: Alteyya (in Russian).

Kremen, V.H. (2007). Filosofiia natsionalnoi idei. Liudyna. Osvita. Sotsium [Philosophy of the national idea. Man. Education. Socium]. Kyiv: Hramota (in Ukrainian).

Kremen, V., Levovytskyi, T., Ohnevyuk, V., Sysoieva, S. (Eds.). (2013). Osvitni reformy: misiia, diisnist, refleksiia [Educational reforms: mission, reality, reflection]. Kyiv: TOV Vydavnyche pidpryiemstvo “Edelveis” (in Ukrainian).

Lihotskyi, A.O. (1996). Teoretychni osnovy proektuvannia suchasnykh osvitnikh system [Theoretical bases of modern education systems design]. Kyiv: Tekhnika (in Ukrainian).

Luhovyi, V.I., Yaroshenko, O.H. (Eds.). (2014). Kontseptualno-metodolohichni osnovy proektuvannia metodiv i zasobiv diahnostyky osvitnikh rezultativ u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Conceptual and methodological bases for designing methods and means of diagnostics of educational results in higher education institutions]. Kyiv: Ped. dumka (in Ukrainian).

Ohneviuk, V.O., Sysoieva, S.O. (2012). Osvitolohiia – naukovyi napriam intehrovanoho doslidzhennia. Chastyna I. Metodolohichni zasady osvitolohii sfery osvity [Education - Scientific direction of the integrated study. Part I. Methodological principles of education in the sphere of education]. Ridna shkola – Native school, 4-5, 44-51 (in Ukrainian).

Plan demonopolizatsii osvity i nauky vid Lilii Hrynevych [The education and science demonopolization plan by Liliia Hrynevych]. (n.d.). education-ua.orh. URL http://education-ua.orh/ua/articles/218plan-demonopolizatsiii-osviti-i-nauki (in Ukrainian).

Allen, J., & van der Velden, R. (Eds.). (2011). The flexible professional in the knowledge society: New challenges for higher education. Dordrecht: Springer (in English).

Altbach, P.G., Reisberg, L., & Rumbley, L.A. (2009). Trends in global higher education: Tracking an academic revolution. Paris: UNESCO (in English).

Horta, H., & Jung, J. (2013). Higher education research in Asia: An archipelago, two continents or merely atomization? Higher Education in Europe, 68(1), 117-134 (in English).

Modernization and employability at heart of new higher education reform strategy. (2018). www.europe.eu. URL http://europa.eu/rapid/press-release_IP-11-1043_en.htm (in English).

Pasternack, P. (Ed.). (2014). Hochschulforschung von innen und seitwärts: Sichtachsen durch ein Forschungsfeld. Die Hochschule. Journal für wissenschaft und bildung, 1, 63-75 (in German).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-20

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ