КЕЙС-МЕТОД ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2014-1/128-132Ключові слова:
кейс-метод, начальний процес, іноземна мова, вміння, педагогічні ситуації, аналіз ситуації.Анотація
У статті висвітлюється використання кейс-методу у начальному процесі, що знайшов широке застосування при вивченні іноземних мов у західних країнах і набуває розповсюдження у навчальних закладах України. Завданням кейс-методу є не просто передати знання, а навчити здатності справлятися з унікальними та нестандартними ситуаціями, з якими ми маємо справу в реальному житті. Проаналізовано метод кейс-стаді та способи розробки якісних кейсів, що використовуються на заняттях з іноземної мови. Визначено, що кейс спонукає студентів до взаємодії і співпраці і має наступні структурні складові: Background (Введення); Creative Task (Творче завдання); Communicative Workshop (Майстерня спілкування). Розглянуто ряд принципів, що пов’язані з ефективністю діяльності викладача, який реалізує кейс-метод. Для ефективного використання кейсу запропоновано метод «кроків» щодо ідентифікації та вибору питань (проблеми) у окремому кейсі. Зроблено висновок, що робота з кейсами на заняттях з іноземної мови дозволяє застосовувати теоретичні знання під час вирішення практичних завдань, допомагає розвивати у студентів самостійність мислення, пов’язуючи теорію з практикою. Визначено, що робота з кейсами носить творчий характер і є показником високого рівня педагогічної діяльності.