ФІЛОСОФСЬКО - СОЦІОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ РІВНОСТІ ТА СПРАВЕДЛИВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2014-2/10-18Ключові слова:
справедливість, рівність, вища освіта, військова вища освіта, військові кадри.Анотація
В статті висвітлена актуальна проблема відповідності сучасної вищої освіти вимогам основоположних принципів функціонування суспільства: справедливості та рівності. Аналіз проблеми здійснено з урахуванням сучасних тенденцій, світового та вітчизняного досвіду. Наголошено, що людиноцентристський підхід в системі освіти, як такий, що забезпечує справедливість в освіті, має бути доповнений більш глибоким та повним урахуванням природних прав людини: на рідну мову, культуру тощо.
Принцип справедливості в доступі до вищої освіти має надавати пріоритет особам, які мають кращі здібності та мотивацію до навчання.
Привернута увага до ключових проблем соціальної справедливості та рівності в системі вищої військової освіти. Показано їх негативний вплив на підготовку кадрів.