СИСТЕМОУТВОРЮЮЧІ ФАКТОРИ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • А. Зельницький Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-3910-7329

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-1/136-146

Ключові слова:

педагогічна система, системний підхід, системний аналіз, ситемоутворюючі фактори, якість вищої військової освіти, компетентність.

Анотація

У статті окреслено проблеми створення та функціонування педагогічної системи вищих військових навчальних закладів (далі – ПС ВВНЗ) як відкритої соціальної системи, яка існує у змінюваних зовнішньому і внутрішньому середовищах і являє собою структуровану сукупність взаємопов’язаних складових вищої військової освіти та освітньої діяльності ВВНЗ, що в процесі взаємодії функціонують як єдине ціле з метою забезпечення ефективної підготовки військових фахівців відповідно до стандартів освіти. Схарактеризовано зовнішні і внутрішні ситемоутворюючі фактори педагогічної системи як певні явища, сили, речі, зв’язки і відносини, що призводять до її утворення на основі застосування визначених принципів системного підходу. Розглянуто ПС ВВНЗ як оригінальний об’єкт з виразними властивостями самоорганізації й саморозвитку, синергетичним ефектом, що чинить вплив на ці фактори та сприяє оптимізації середовища. Закцентовано увагу на головній ролі вищого військового навчального закладу як головного виконавця соціально-державного замовлення з підготовки військових фахівців та основної місії ВВНЗ щодо забезпечення та гарантування якості цієї підготовки.

Біографія автора

А. Зельницький, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

кандидат педагогічних наук,

професор

 

 

Посилання

Busel V. T. (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Big Ukrainian explanatory dictionary]. Kyiv. 1440 p.(in Ukrainian).

Skakun V. M. (1998). Noveyshiy filosofskiy slovar' [New Philosophical Dictionary]. Minsk.896 p (in Russian).

Averianov A.N. (1985). Systemnoe poznanye myra : Metodolohycheskye problem [Systemic understanding the world: Methodological problems]. Moscow. 263p. (in Russian).

Saaty T.L. (1993). Pryniatye reshenyi. Metod analyza yerarkhyi [Decision making process. Analytic hierarchy process]. M.: Radyo y sviaz. 320p. (in Russian).

Yudyn E. H. (1978). Systemnyi podkhod y pryntsyp deiatelnosty [System approach and activity principle].M.:Nauka. 391p. (in Russian).

Neshchadym M. I. (2003). Viiskova osvita Ukrainy: istoriia, teoriia, metodolohiia, praktyka [Military education of Ukraine: history, theory, methodology, practice]. Kyiv. Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr “Kyivskyi universytet”. 852p. (in Ukrainian).

Telelym V.M. (2015). Samoorhanizatsiia system: teoretyko-metodolohichni osnovy ta prykladni aspekty viiskovoi osvity [Self-organization system: theoretical and methodological basics and applied aspects of military education]. Zbirnyk naukovykh prats «Viiskova osvita» Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy, № 2(32). P. 3–16. (in Ukrainian).

Zelnytskyi A. M. (2017). Yakist vyshchoi viiskovoi osvity yak rezultat funktsionuvannia pedahohichnoi systemy VVNZ [Quality of higher military education as a result of HMEI pedagogical system functioning]. Zbirnyk naukovykh prats «Viiskova osvita» Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. № 1(35).P. 62–69. (in Ukrainian).

Zelnytskyi A. M. (2018). Systema zabezpechennia i harantuvannia yakosti vyshchoi viiskovoi osvity: protses i rezultat [System of ensuring and guaranteeing of higher military education quality: process and result]. Zbirnyk naukovykh prats «Viiskova osvita» Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. № 1(37). P. 101–114. (in Ukrainian).

Prykhodko Yu. I. (2017). Yakist pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv u konteksti poniat systemnosti ta tekhnolohichnosti [Quality of military professionals training in the context of systematicity and producibility]. Zbirnyk naukovykh prats «Viiskova osvita» Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. № 2 (36). P. 178–188. (in Ukrainian).

Zelnytskyi A. M., Zabolotnyi O. A., Prykhodko Yu. I. this and. (2017), Monitorynh yakosti pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh ta viiskovykh navchalnykh pidrozdilakh vyshchykh navchalnykh zakladiv Zbroinykh Syl Ukrainy [Monitoring the Quality of Military Training Professionals in Higher Military Educational Institutions and Military Educational Units of Higher Educational Institutions of Armed Forces of Ukraine], 120 p. (in Ukrainian).

Anokhyn P.K. (1978). Fylosofskye aspekty teoryy funktsyonalnoi systemy [Philosophical aspects of functional system theory]. Moscow. 263p. (in Russian).

Zakon Ukrainy “Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy shchodo vdoskonalennia osvitnoi diialnosti u sferi vyshchoi osvity” [The Law of Ukraine “On introduction of amendments to laws of Ukraine concerning improvement of educational activity in the sphere of higher education”]. “Holos Ukrayiny”, 18.12.2019 № 392-ІХ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-01

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ