КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ПЕРСОНОДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-1/181-190

Ключові слова:

особистісно орієнтоване навчання, особистісний підхід, персона, персонодидактика вищої школи, індивідуалізація, диференціація та персоналізація навчання.

Анотація

Досліджено та обґрунтовано концептуальні основи персонодидактики як системи науково-практичного і психолого-педагогічного супроводження професійного та особистісного розвитку студента. Розкрито сутність особистісного підходу як ефективної субʼєкт-субʼєктної взаємодії в освітній практиці, реалізація якого передбачає створення дієвих умов для самореалізації суб’єктів освітнього процесу, побудови персоналізованого навчання задля вирішення студентами навчальних, навчально-методичних та навчально-наукових завдань. Доведена необхідність та можливість персонодидактики, в сукупності своїх методологічних засад, теоретико-методичних підходів, щодо створення дієвого механізму реалізації гуманістичної парадигми персоналізованого освітнього процесу.

Біографія автора

Ю. Красильник, Київський національний університет будівництва і архітектури

кандидат педагогічних наук,

доцент

 

 

Посилання

Bespalko V. P. Obrazovanye y obuchenye s uchastyem kompiuterov (pedahohyka treteho tіsiacheletyia). – Moskva: Yzdatelstvo Moskovskoho psykholoho-sotsyalnoho ynstytuta; Voronezh: Yzdatelstvo NPO «MODЭK», 2002. – 352 s.

Hrachёv V. V. Teoretycheskye osnovі personalyzatsyy obrazovatelnoho protsessa v vіsshei shkole: avtoref. dys. na soyskanye uch. stepeny doktora ped. nauk: spets. 13.00.01 – «Obshchaia pedahohyka, ystoryia pedahohyky y obrazovanyia» / V. V. Hrachёv. –Moskva, 2007. – 39 s.

Krupskyi Ya. V. Tlumachnyi slovnyk z informatsiino-pedahohichnykh tekhnolohii: slovnyk / Ya. V. Krupskyi, V. M. Mykhalevych. – Vinnytsia: VNTU, 2010. – 72 s.

Nesterenko V. V., Boboshko V. V. Personalizatsiia navchalnoi diialnosti studentiv // Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho. ‒ 2016. ‒ № 1 (108). ‒ S. 55‒61.

Persona / Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi movy. – URL: https://slovnyk.me/dict/vts/persona.

Persona / Natsyonalnaia fylosofskaia еntsyklopedyia. – URL: https://terme.ru/termin/persona.html.

Profesiina pedahohichna osvita: osobystisno oriientovanyi pidkhid: monohrafiia / za red. O. A. Dubaseniuk. – Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2012 – 436 s.

Takhokhov B. A. Personodydaktyka v sovremennoi vіsshei shkole // Sovremennыe problemы nauky y obrazovanyia. – 2014. – № 6. – URL: http: // www science – education. ru / 120-16246 (data obrashchenyia 25.03.2020).

Furman A. Systemna dyferentsiatsiia navchannia: kontseptsiia, teoriia, tekhnolohiia / A. Furman // Osvita i upravlinnia. – 1997. – Tom 1. – kn. 2. – S. 37‒67.

Yakymanskaia І. S. Lychnostno-oryentyrovannoe obuchenye v sovremennoi shkole. / K. S. Yakymanskaia. – Moskva: Sentiabr, 1996. – 96 s.

Ambient Insightʼs 2016 Learning Technology Research Taxonomy, Research Methodology, Product Definitions, and Licensing Model. Updated: January 2016. – URL: http://www.ambientinsight.com/Resources/ Documents/ Ambient Insight_Learning_Technology_Taxonomy.pdf.

Chatti M. A. Personalization in Technology Enhanced Learning: A Social Software Perspective: dissertation / M. A. Chatti. – AahenaUnivercity. – 2010. – 399 p.

Digitale Lernszenarien im Hochschulbereich. Vorgelegt von HIS-Institut für Hochschulentwicklung (HIS-HE). Dr. Klaus Wannemacher. Unter Mitwirkung von Imke Jungermann, Julia Scholz, Hacer Tercanli und Dr. Anna von Villiez. Arbeitspapier Nr. 15 / Januar 2016. – 114 р.

Fiedler Sebastian Personal learning environments: concept or technology? [Electronis resource] / Fiedler Sebastian, Väljataga Terje // International Journal of Virtual and Personal Learning Environments. – 2011. – 2 (4): 1–11. – URL: https://www.researchgate.net/publication/220066333_Personal_Learning_Environments_Concept_or_Technology.

Johnson L., Adams Becker S., Cummins M., Estrada V., Freeman A. and Hall C. (2016). NMC Horizon Report: 2016 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.

Park Y. Blogging for Informal Learning: Analyzing Bloggers’ Perceptions Using Learning Perspective [Electronic resource] / Y. Park, G. MiHeo, R. Lee. – URL: http://www.ifets.info/journals/14_2/13.pdf.

Personal Learning Environments: Challenging the dominant design of educational systems [Electronic resource] / S. Wilson etc. – URL: http://dspace.ou.nl/bitstream /1820/727/1/sw_ectel.pdf.

7 Things You Should Know About Personal Learning Environments [Electronic resource] // EDUCAUSE Learning Initiative. – 2009. – Retrieved Apr 14, 2016. – URL: https://library.educause.edu/resources/2016/2/7-things-you-should-know-about-the-2016-key-issues-in-teaching-and-learning.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-01

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ