НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/232-242Ключові слова:
управління, освіта, розвиток, навчальний заклад, якість.Анотація
Стаття присвячена дослідженню наукових підходів до управління освітнім процесом у вищих військових навчальних закладах. На основі аналізу сучасних наукових розвідок визначено закономірності та тенденції розвиту освітнього процесу в умовах трансформаційних процесів. Обґрунтовано філософські та методологічні детермінанти нової освітньої парадигми, відповідно до якої система управління вищим військовим навчальним закладом, як система відкритого типу, на основі виокремлення найкращих освітніх практик та прийняття їх за стандарти освітньої діяльності формує нову ділову організаційну культуру. Обґрунтовано завдання сучасного освітнього менеджменту вищих військових навчальних закладів, що полягає у визначенні соціально значущих цілей освітньої діяльності, професіоналізації науково-педагогічних працівників шляхом розвитку їхнього особистісного потенціалу, забезпеченні внутрішніх та зовнішніх комунікацій та розподілі ресурсів відповідно до освітніх пріоритетів.
Посилання
Kushnir, I.I. (2020). Suchasnyi pohliad na osvitnii menedzhment [A modern view of educational management] Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia “Pedahohika ta psykholohiia”. Mukachevo : MDU, Vyp. 1(11). S. 28-30. (in Ukrainian).
Alimpiiev, A.M., Tolok, I.V., Lytvynenko, M.I. (2017). Monitorynh yakosti pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh ta viiskovykh navchalnykh pidrozdilakh vyshchykh navchalnykh zakladiv Zbroinykh Syl Ukrainy [Monitoring the quality of training of military specialists in higher military educational institutions and military educational subdivisions of higher educational institutions of the Armed Forces of Ukraine]: nauk.-metod. posib. ta in.; Kharkiv : KhNUPS. 244 s. (in Ukrainian).
Osodlo, V., Vorona, T., Pelykh, A. (2018). Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti informatsiinoho suspilstva [Higher education in Ukraine in the context of the information society]. Zbirnyk naukovykh prats “Viiskova osvita” Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy imeni Ivana Cherniakhovskoho. Kyiv : NUOU. № 2(38). S. 183-191. (in Ukrainian).
Analitychna zapyska “Hlobalni trendy rozvytku nauky i tekhnolohii: novi vyklyky i mozhlyvosti” [Analytical note "Global trends in science and technology: new challenges and opportunities"]. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. 25.05.2020. Kyiv, (2020). 5 s. (in Ukrainian).
United Nations Development Programme: Human Development Reports. 2018, p.6. URL: http://hdr.undp.org/en/2018-update (in English).
Korotkov, Je.M. (2006). Upravlenie kachestvom obrazovanija [Education quality management]: Uchebnoe posobie dlja vuzov. Moskva: Akademicheskij Proekt : Mir. 320 s. (in Russian).
Oliinyk, V.V. (2013). Vidkryta pisliadyplomna pedahohichna osvita i dystantsiine navchannia v zapytanniakh i vidpovidiakh [On the basis of a diploma on pedagogical education and remote sensing in power supplies and information] : nauk.-metod. posib. NAPN Ukrainy, Un-t menedzh. osvity. Kyiv : “A.S.K” 312 s. (in Ukrainian).
Kremen, V.H., Pazynich, S.M., Ponomarov, O.S. (2008). Filosofiia upravlinnia [Philosophy of management] : pidruch. [vyd. 2-e, dop. i pererob.]. Kharkiv : NTU “KhPI”. 524 s. (in Ukrainian).
Nemchenko, S.H., Holik, O.B., Kryvylova, O.A., Lebid, O.V. (2012). Upravlinnia navchalnym zakladom [Management of the principal mortgage] : pidruch. Donetsk : LANDON-ХХІ. 516 s. (in Ukrainian).
Osodlo, V.I., Vitchenko, A.O. (2019). Rozvytok systemy vyshchoi viiskovoi osvity Ukrainy v konteksti suchasnykh transformatsiinykh zmin [Development of the system of vital news of Ukraine in the context of the current transformations]. Nauka i oborona : naukovo-teoretychnyi ta naukovo-praktychnyi zhurnal. Kyiv. №2. S 44-50. (in Ukrainian).