МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ДИСТАНЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБОВОГО СКЛАДУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/134-142Ключові слова:
іншомовна професійна компетентність; мовна підготовка військовослужбовців; дистанційне навчання; дистанційні освітні технології; мультимедійні технології; інструктор з іноземних мов.Анотація
Метою роботи є розкриття особливостей використання дистанційних освітніх технологій для розвитку іншомовної професійної компетентності особового складу Збройних Сил України. Для досягнення мети було використано методи аналізу, синтезу, систематизації, порівняння, дедукції та індукції. Розкрито необхідність набуття іншомовної професійної компетентності особовим складом Збройних Сил України. Надано методичні рекомендації щодо використання дистанційних освітніх технологій у процесі розвитку досліджуваної компетентності. Результати можуть бути використані для підвищення рівня володіння іноземними мовами професійного спрямування Збройних Сил України, що дозволить результативно здійснювати міжнародні навчання та обмінюватись досвідом з міжнародними партнерами.
Посилання
Abuhassna, H., Al-Rahmi, W.M., Yahya, N. (2020). Development of a new model on utilizing online learning platforms to improve students’ academic achievements and satisfaction. Int J Educ Technol High Educ, 17, 38.
Arifin, M. H. (2018). Role of student support services in enhancing student persistence in the open university context: Lesson from Indonesia Open University. Turkish Online Journal of Distance Education, 19(3) 156-168.
Collins, R.A., Kang, H., Biniecki, S.Y., Favor, J. (2015). Building an Accelerated Online Graduate Program for Military Officers. Online Learning, 19(1).
Андріянова, Н.(2020). Вільне володіння англійською мовою військовослужбовців Збройних сил України запорука сильної європейської армії. Військова освіта, 1 (41), 18-24.
Бачинська, Н.Я.(2021) Використання відеоматеріалів для навчання іноземної мови курсантів ВВНЗ та військовослужбовців. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, 3 (136), 104-110.
Гребенюк, М., Крикун, В. (2022). Базові дидактичні принципи мовної підготовки особового складу Збройних сил України: системний підхід. Військова освіта, 2 (46), 57-69.
Зарішняк, І.М., Грабович, М.В. (2021). Переваги і недоліки надзвичайного віддаленого навчання у закладах вищої освіти. Наукові записки, 201, 81-85.
Канова, Л.П., Рідей, Н.М. (2020). Педагогічні умови професійної іншомовної підготовки офіцерів Збройних сил України. Методологія неперервної освіти та наукового
дослідження, 173-180.
Литвин, А., Литвин, В. (2020). Психолого-педагогічні недоліки дистанційної освіти. Видатні постаті психології: історія, сучасність і перспективи : матеріали VIІ регіонального
наукового семінару до дня психолога. Львів: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності,105.
Лютий, В. (2021). Засоби дистанційного навчання у формуванні мовної компетентності офіцерів. Молодий вчений, 5 (93), 212-221.
Орлов, Є.В. (2020). Досвід іншомовної підготовки військовослужбовців у зарубіжних країнах. Педагогічна освіта: теорія і практика, 28, 67-78.
Політика Міністерства оборони України у сфері військової освіти. 15 грудня 2021 р. https://www.mil.gov.ua/content/education/politika_mou_osvita.pdf
Семененко, Л.М., Водчиць, О.Г., Добровольський, Ю.Б., Тарасов, О.В., Ярмольчик, М.О. (2021). Проблематика та сучасні особливості методичних підходів викладання іноземних мов спеціалістам оборонної сфери з урахуванням впливу фактора пандемії. Sciences of Europe, 76(2), 49-61.
Угода про стандартизацію STANAG 6001. 5-е видання, 11 грудня 2014 р.
https://nuou.org.ua/assets/documents/dodb_stanag_6001.pdf
Щоголева, Н.П.(2020). Переваги онлайн-форм навчання під час вивчення іноземної мови серед військовослужбовців. Молодий вчений, 7 (83), 199-202.
Арістархова, М., Демидко, Д. (2022). Особливості мовної підготовки в системі індивідуальної підготовки у Збройних Силах України. Військова освіта, 2 (46), 17-22.