ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У КУРСАНТІВ ВІЙСЬКОВИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Мар’яна Левко Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна https://orcid.org/0000-0001-8648-6715
  • Оксана Совгар Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Україна https://orcid.org/0000-0002-3101-7409

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/168-175

Ключові слова:

іншомовна компетентність; майбутні офіцери; іноземна мова за професійним спрямуванням; етапи написання; зворотній зв’язок.

Анотація

У часи воєнного протистояння України з російською федерацією зростає  практична потреба володіння англійською мовою як мовою міжнародного спілкування для військовослужбовців офіцерського складу Збройних Сил України. Відповідно, перед закладами вищої освіти постає необхідність внесення змін до силабусів і програм дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням», щоб задовільнити потреби майбутніх фахівців відповідно до вимог сьогодення, що зі свого боку передбачає створення курсів підготовки, які базуються на оцінці цілей і потреб, а також функцій, для виконання яких необхідна англійська мова.

У статті описано етапи створення курсу «Військова спеціалізована англійська (механізовані та танкові війська)» на базі підручника авторів М. Левко, О. Совгар, В. Бойченко, І. Антонів, О. Щерби, І. Тичини, проаналізовано його методичні основи, описано структуру і на основі розгляду зворотнього зв’язку від викладачів та майбутніх офіцерів експериментальних груп Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного виокремлено комплекс ефективних завдань, які формують та розвивають комунікативну компетентність з іноземної мови за професійним спрямуванням.

Створення курсу складалося з п’яти етапів: аналізу потреб, планування, проектування, написання та апробації. Курс включає сім тем, які не залежать одна від одної і можуть вивчатись як окремі модулі і покликаний формувати у курсантів спроможність використовувати лексичні одиниці за професійними темами у самостійних усних і письмових висловлюваннях; висловлювати та обґрунтовувати власну думку в дискусіях; описувати схеми, малюнки, складати доповіді до слайдів; а також розвивати навички читання, сприймання  мови на слух, усного та письмового перекладу текстів із військово-професійної тематики.

Біографії авторів

Мар’яна Левко, Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов та військового перекладу

Оксана Совгар, Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов та військового перекладу

Відділ іноземних мов та перекладу

Посилання

Гребенюк М., Крикун В. Базові дидактичні принципи мовної підготовки особового складу Збройних Сил України: системний підхід. «Військова освіта» : зб. наук. пр. НУОУ.

Київ, 2022. Вип. №2 (46). 57-69.

Гришкова Р. О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей: Монографія. Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили,

– 424.

Єфімова О. М. Формування іншомовної комунікативної компетентності курсантів під час оволодіння фахом у вищих військових навчальних закладах. Вісник НТУУ «КПІ».

Серія: Філологія. Педагогіка : збірник наукових праць. Вип. 1. 2013. 95-105.

Левко М., Совгар О., Бойченко В., Антонів I., Щерба О., Тичина І. Військова спеціалізована англійська (механізовані та танкові війська): Навчально-методичний

посібник. Львів: НАСВ, 2022. – 220.

EF EPI EF English Proficiency Index. A Ranking of 111 Countries and Regions by English Skills. URL: https://www.ef.com/assetscdn/WIBIwq6RdJvcD9bc8RMd/cefcom-epi-site/reports/2022/ef-epi-2022-english.pdf

Проект Закону про застосування англійської мови в Україні. https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42201

Дорожня карта вдосконалення мовної підготовки у Збройних Силах України (на 2021-2025 роки). URL : doroznya_karta_2021.pdf (mil.gov.ua).

Docking, R. (1994). Competency-based curricula-The big picture. Prospect, 9(2), 16.

Brown, K.L. (2003). From teacher-centered to learner centered curriculum: Improving learning in diverse classrooms. Education, 124, 1, 49-54.

Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology: A Textbook for Teachers. New York: Prentice Hall.

Richards J.C. Communicative Language Teaching Today 2004. URL:

http://www.professorjackrichards.com/pdfs/communicative-language-teaching-today-v2.pdf

Угода про стандартизацію STANAG 6001. 5-е видання, 11 грудня 2014 р.

https://nuou.org.ua/assets/documents/dodb_stanag_6001.pdf

Nation, I.S.P., Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge, 31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-18

Номер

Розділ

Статті