ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У КУРСАНТІВ ВІЙСЬКОВИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Оксана Совгар Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3101-7409
  • Мар'яна Левко Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного , Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8648-6715

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/168-175

Ключові слова:

іншомовна компетентність; майбутні офіцери; іноземна мова за професійним спрямуванням; етапи написання; зворотній зв’язок.

Анотація

У часи воєнного протистояння України з російською федерацією зростає  практична потреба володіння англійською мовою як мовою міжнародного спілкування для військовослужбовців офіцерського складу Збройних Сил України. Відповідно, перед закладами вищої освіти постає необхідність внесення змін до силабусів і програм дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням», щоб задовільнити потреби майбутніх фахівців відповідно до вимог сьогодення, що зі свого боку передбачає створення курсів підготовки, які базуються на оцінці цілей і потреб, а також функцій, для виконання яких необхідна англійська мова.

У статті описано етапи створення курсу «Військова спеціалізована англійська (механізовані та танкові війська)» на базі підручника авторів М. Левко, О. Совгар, В. Бойченко, І. Антонів, О. Щерби, І. Тичини, проаналізовано його методичні основи, описано структуру і на основі розгляду зворотнього зв’язку від викладачів та майбутніх офіцерів експериментальних груп Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного виокремлено комплекс ефективних завдань, які формують та розвивають комунікативну компетентність з іноземної мови за професійним спрямуванням.

Створення курсу складалося з п’яти етапів: аналізу потреб, планування, проектування, написання та апробації. Курс включає сім тем, які не залежать одна від одної і можуть вивчатись як окремі модулі і покликаний формувати у курсантів спроможність використовувати лексичні одиниці за професійними темами у самостійних усних і письмових висловлюваннях; висловлювати та обґрунтовувати власну думку в дискусіях; описувати схеми, малюнки, складати доповіді до слайдів; а також розвивати навички читання, сприймання  мови на слух, усного та письмового перекладу текстів із військово-професійної тематики.

Біографія автора

Оксана Совгар, Національна Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов та військового перекладу

Відділ іноземних мов та перекладу

Посилання

Hrebeniuk M., Krykun V. Bazovi dydaktychni pryntsypy movnoi pidhotovky osobovoho

skladu Zbroinykh Syl Ukrainy: systemnyi pidkhid [Basic Didactic Principles in Language Training of the Ukrainian Armed Forces Personnel: System Approach]. Viiskova osvita : zb. nauk. pr. Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy imeni Ivana Сherniakhovskoho. Kyiv. 2022. № 2 (46). 57–69.

Hrydhkova, R. О. Formuvannia inshomovnoiii sotsiokultirnoiii kompetentsiii studentiv nefilolohichnykh spetsialnostei [Formation of Foreign Language Sociocultura Competency of Students of Nonphilological Specialties]: Momohrafiia. Kykolaiiv: Vyd-vo Mykolaiivskoho Derzhavnoho Pedahohichnoho universytetu imene Petra Mohyly.2007, 424.

Yefimova, О. М. Formuvannia inshomovnoiii komunikatyvnoii kompetentnosti kursantiv

pid chas ovolodinnia fakhom u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladah [Formation of Cadets’ Foreign Language Communicative Competence When Mastering a Trade in Military Higher Educational Establishments]. Visnyk Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu «KPI». Seriia: Filolohiia, Pedahohika: zb. nauk. pr. Kyiv. 2013. №1. 95-105.

Levko, M, Sovhar, O., Boichenko, V., Antoniv, I., Shcherba, O., Tychyna, I. Viiskova

spetsializivana anhliiska (mekhanizovani ta tankovi viiska) [Military Specialized English

(Mechanized and Tank Troops]: Navchalno-metodychnyi posibnyk. Lviv: Natsionalna akademiia sukhoputnikh viisk imeni hetmana Petra Sahaidachnoho, 2022. 220.

EF EPI EF English Proficiency Index. A Ranking of 111 Countries and Regions by English

Skills. URL: https://www.ef.com/assetscdn/WIBIwq6RdJvcD9bc8RMd/cefcom-epi-

site/reports/2022/ef-epi-2022-english.pdf

Proekt zakonu pro zastosuvannia anhliiskoii movy v Ukraini [Draft law on the use of the

English language in Ukraine] URL : https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42201

Dorozhnia karta vdoskonalennia movnoi pidhotovky u Zbroinykh Sylakh Ukrainy (na

-2025 roky). URL : doroznya_karta_2021.pdf (mil.gov.ua).

Docking, R. Competency-based curricula-The big picture. Prospect, 1994. 9(2), 16.

Brown, K.L. From teacher-centered to learner centered curriculum: Improving learning in diverse classrooms. Education, 2003.124, 1, 49-54.

Nunan, D. Language Teaching Methodology: A Textbook for Teachers. New York: Prentice Hall.1991.

Richards, J.C. Communicative Language Teaching Today. 2004. URL:

http://www.professorjackrichards.com/pdfs/communicative-language-teaching-today-v2.pdf

Uhoda pro standartyzatsiiu STANAG 6001 [STANAG 6001 Standardization Agreement].

-e vydannia, 11 hrudnia 2014 r. https://nuou.org.ua/assets/documents/dodb_stanag_6001.pdf

Nation, I.S.P., Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge, 31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-18

Номер

Розділ

Статті