АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ ВІЙСЬКОВИХ ВИШІВ ІЗ ВІЙСЬКАМИ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/56-72Ключові слова:
професійна компетентність; майбутні офіцери; професійно важливі якості; зворотний зв’язок; якість освіти; управління якістю освіти.Анотація
У статті досліджуються актуальні проблеми використання інформаційно-
комунікаційної технології щодо автоматизації зворотного зв’язку військових вишів із
військами на основі збирання, обробки, зберігання та використання даних про результати
службової діяльності офіцерів-випускників вищих військових навчальних закладів (далі –
ВВНЗ) в інтересах управління якістю їх професійної підготовки під час навчання у ВВНЗ.
Дослідження базується на розробленні, систематизації, оцінюванні та вимірюванні
узагальнених показників і критеріїв професійної компетентності військових фахівців з
урахуванням вимог Національної рамки кваліфікацій, Європейської кредитно-трансферної
системи, Статутів Збройних Сил України, стандартів освіти та професійних стандартів
підготовки військових фахівців.
Посилання
Андрущенко В. П. Теоретико-методологічні засади модернізації вищої освіти в України на рубежі століть (за матеріалами доповіді, виголошеної на засіданні загальних
зборів АПН України 23 листопада 2000 р.) // Вища освіта України. – 2001. – № 2. - С. 5-13.
Андрущенко В. П. Роздуми про освіту: Статті, нариси, інтерв’ю ; 2-ге вид., допов. – К. : Знання України, 2008. – 819 с.
. Бажин І. І. Управління змінами. – Харків : Консум, 2006. – 384 с.
Пічугіна Т. С., Ткачова С. С., Ткаченко О. П. Управління змінами : навч. посіб.
Харків : ХДУХТ, 2017. – 226 с.
Cеменець-Орлова І. А. Освітня зміна як об’єкт державного управління // Теорія та практика державного управління. – Вип. 2 (49). – С. 70–76. URL: http://Tpdu_2015_2_13.pdf
Семенець-Орлова І. А. Державне управління освітніми змінами в Україні: теоретичні засади : монографія. – К. : ЮСТОН, 2018. – 420 с.
Циба В. Т. Основи теорії кваліметрії : навч. посіб. – К. : ІЗМН, 1997.– 160 с.
Інноваційна військова освіта: стан та перспективи розвитку / [І. С. Руснак, В. І. Мірненко та ін.] // Зб. наук. праць “Військова освіта” НУОУ ім. Івана Черняховського. –
– № 2 (44). – С. 7–17.
Нещадим М. І. Військова освіта в Україні: історія, теорія, методологія, практика. – К. : ВПЦ “Київський університет”, 2003. – 852 с.
Вітченко А. О., Осьодло В. І. Розвиток системи вищої військової освіти України в контексті сучасних трансформаційних змін // Наука і оборона. – 2019. – № 2. – С. 44–50.
Вітченко А.О., Осьодло В.І., Салкуцан С.М. Технології навчання у вищій військовій школі: теорія і практика: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. професора В.М. Телелима. – К. :
НУОУ ім. Івана Черняховського, 2016. – 272 с.
Полторак С. Т. Розвиток системи вищої військової освіти України та за кордоном: державноуправлінські аспекти // Інвестиції: практика та досвід. – 2016. – № 3. – С. 70–73.
Телелим В., Тимошенко Р., Приходько Ю. Військова освіта в системі безпеки та оборони // Наука і оборона. – 2013. – № 4. – С. 21–28.
Телелим В.М. Самоорганізація систем: теоретико-методологічні основи та прикладні аспекти військової освіти / В.М. Телелим, Ю.І. Приходько // Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України. – 2015. – № 2(32). – С. 3–16.
Ягупов В.В. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти / В.В. Ягупов, В.І. Свистун // Наукові записки. Серія: Педагогічні, психологічні науки та
соціальна робота. – 2007. – Том 71. – С. 3-8.
Зельницький А.М., Заболотний О.А., Приходько Ю.І. та ін. Моніторинг якості підготовки військових фахівців у вищих військових навчальних закладах та військових
навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Збройних Сил України : наук.-метод. посіб. / за заг. ред. І. В. Толока. Харків : ХНУПС, 2017. 120 с.
Організаційно-методичні рекомендації щодо гарантування якості вищої військової освіти у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах
закладів вищої освіти /[А. М. Зельницький, О. А. Заболотний, О. М. Васильєв та ін.]. – К. :
НУОУ ім. Івана Черняховського, 2020. – 120 с.
Зельницький А.М., Концептуальні засади гарантування якості підготовки майбутніх офіцерів Збройних Сил України у вищих військових навчальних закладах. Вісник
Черкаського університету. Серія пед. науки. – Ч., 2017. – № 6. – С. 71–83.
Віталій Рахманов, Теоретичні засади підготовки офіцерів в умовах освітньо-інформаційного середовища вищого військового навчального закладу// Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України. – 2020. – № 1(41). –
С. 243-263.
Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG). Ухвалено Міністерською конференцією в Єревані, 14-15 травня 2015 року.
Азгальдов Г. Г., Райхман Э. П. О квалиметрии. – М.: Издательство стандартов, 1972. –172 с.
Постанова КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1490 Про внесення змін до постанови КМУ від 15 грудня 1997 р. № 1410. Концепція трансформації системи військової освіти.
Шадріков В.Д. Професіональні здібності. М.: Університетська книга, 2010. –319 с.
Моніторинг якості підготовки військових фахівців у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Збройних Сил
України: наук.-метод посіб. /А.М. Зельницький, О.А. Заболотний, Ю.І. Приходько та ін..; за заг. ред. І.В. Толока.: ХНУПС, 2017, – 120 с.
Oleg Barabash, Andrii Musienko, Spartak Hohoniants, Oleksand Laptiev, Oleg Salash, Yevgen Rudenko, Alla Klochko, "Comprehensive Methods of Evaluation of Efficiency of Distance
Learning System Functioning", International Journal of Computer Network and Information Security (IJCNIS), Vol.13, No.1, pp.16-28, 2021. DOI: 10.5815/ijcnis.2021.01.02.
P. V. Openko, S. Y. Hohoniants, O. V. Starkova, K. V. Herasymenko, M. I. Yastrebov and A. O. Prudchenko, "Problem of Choosing a DBMS in Modern Information System," 2019 IEEE
International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT), Kyiv, Ukraine, 2019, pp. 171-174, doi: 10.1109/ATIT49449.2019.9030517.