ТЕРМІНОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНО -ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ: МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/259-276

Анотація

У статті згідно з провідними ідеями термінологічного, суб’єктно-діяльнісного та
контекстного методологічних підходів до професійної підготовки майбутніх офіцерів
обґрунтовано зміст дефініції поняття «професійно-педагогічна підготовка майбутніх
офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України».
Визначено співвідношення понять «професійна підготовка» – «готовність до
військово-професійної діяльності», «професійно-педагогічна підготовка» – «військово-
професійна освіта», «фахова підготовка» – «професійно-педагогічна компетентність
майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України».

Біографія автора

Василь Ягупов, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук, професор

провідний науковий співробітник науково-дослідної лабораторії наукового супроводження розроблення нормативів і стандартів з фізичної підготовки і спорту науково-дослідного центру проблем фізичного виховання, спеціальної фізичної підготовки і спорту Національний університет оборони України, м. Київ 

Посилання

Герганов Л. Д. Професійна підготовка кваліфікованих робітників на виробництві: теорія і практика : монографія. Дніпропетровськ : ІМА-прес, 2015. 344 с.

Зорій Я. Б. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх офіцерів запасу в закладах вищої освіти: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Хмельницький нац. ун-т. Хмельницький : Вид. від. ХГПА, 2019. 39 с.

Колісник-Гуменюк Ю. Сутність та структура професійно-педагогічної підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки :

проблеми та перспективи : зб. наук. пр. 2019. Вип. 5. С. 42–50.

Освітньо-професійна програма офіцера тактичного рівня Збройних сил України «Фізичне виховання і спорт у Збройних Силах» першого (бакалаврського) рівня вищої

освіти. URL: https://nuou.org.ua/assets/documents/project-onp-b-fks-23.pdf. (January 11, 2024).

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти (бакалавр) 2017-2023. URL:

http://www.uipa.edu.ua/ua/educative-work/osvitni-prohramy/622-2011-12-09-21-56-46/osvitni-prohramy-2019/8239-bakalavry-21. (January 11, 2024).

Погребняк Д. В. Розвиток фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин у системі післядипломної освіти. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дис. …канд. пед. наук / 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти». Інститут ПТО НАПН України, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського. К., 2020. 325 с.

Садова Т. А. Професійно-педагогічна підготовка: дефінітивний аналіз. Педагогічні науки : зб. наук. пр. 2009. Вип. 51. С. 326–331.

Стандарт вищої освіти України за рівнем вищої освіти перший (бакалаврський) рівень за ступенем вищої освіти «Бакалавр» у галузь знань 01 – «Освіта/Педагогіка» за

спеціальністю 017 – «Фізична культура і спорт». URL:

https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-оsvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/017-

Fizkultura.sport-bakalavr.28.07.pdf. (January 11, 2024).

Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти : монографія / кер. авт. кол. Н. В. Гузій ; Мін-во освіти і науки України,

Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. 516 с.

Ягупов В. В. Військова психологія : методологія, теорія та практика : підручник. К. : Psyhobook, 2023. 517 с.

Ягупов В. В. Методологічні основи компетентнісного підходу до професійної підготовки офіцерів запасу. Проблеми освіти. 2019. № 92. С. 239–245.

Ягупов В. В. Професійно-педагогічна підготовка і компетентність майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту в сучасному суспільстві : збірник наукових праць V Всеукраїнської науково-практичної конференції (Житомир, 28 листопада 2023 р.). Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2023. С. 185–189. URL: http://eprints.zu.edu.ua/38553/. (January 11, 2024).

Ягупов В. В. Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів. Теорія і практика професійної майстерності в умовах ціложиттєвого навчання : монографія / за заг. ред. О. А. Дубасенюк.

Житомир : Вид-во Рута, 2016. С. 223‒233. URL: http://eprints.zu.edu.ua/24639/. (January 11, 2024).

Ягупов Василь. Термінологічні проблеми визначення інноваційних педагогічних

технологій: методологічний аспект. Військова освіта : зб. наук. пр. 2023. №1 (47). С. 346–359. URL: DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/343-356. (January 11, 2024).

Ягупов В. В. Ціннісно-мотиваційний компонент професійної компетентності фахівців: методологічний аспект. Вісник Національного університету оборони України. 2022.

№ 6 (64). С. 207–219. DOI: 10.33099/2617-6858–22–70–6–207-219. URL:

http://visnyk.nuou.org.ua/issue/view/15889. (January 11, 2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Номер

Розділ

Статті