ПЕДАГОГІЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЄДИНОГО ВІДКРИТОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ОБОРОНИ УКРАЇНИ ЩОДО ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/207-223Ключові слова:
педагогічне моделювання; контекстна універсальна модель; інформатизація освіти; інформаційний простір; єдиний відкритий інформаційний простір; університет; методологічні підходи; блоки; офіцер – фахівець фізичного виховання та спорту військовослужбовців.Анотація
У статті згідно з провідними ідеями системного, інформаційного, суб’єктно-
діяльнісного та контекстного методологічних підходів до професійно-педагогічної
підготовки майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту здійснено
педагогічне моделювання єдиного відкритого інформаційного простору Національного
університету оборони України.
Спроєктовано з урахуванням глобалізації та інформатизації освіти згідно з провідними
принципами та ідеями сучасних методологічних підходів до професійної освіти цільовий,
змістовний, суб’єктний, методичний, інформаційно-технологічний, забезпечувальний,
діагностувальний та результативний блоки єдиного відкритого інформаційного простору
університету, який покликаний реалізовувати управлінські, організаційні, виховні,
формувальні, розвивальні, моніторингові, методичні, інформаційно-технологічні,
координувальні, комунікаційні та забезпечувальні функції.
Посилання
Андреєв, П. Ю., Дубовой, О. В., Дубовой, В. В. Сучасний стан цифрової трансформації та штучний інтелект як засіб цифровізації освітнього процесу в галузі фізичної культури і спорту. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. 2022. № 3 (351). С. 116–126. DOI:
https://doi.org/10.12958/ 2227-2844-2022-3(351)-116-126.
Білавич, Г. Вплив цифровізації освіти, дистанційного навчання на розвиток рухової активності та здоров’я збереження здобувачів освіти. Молодь і ринок. 2021. № 11–12. С. 50–55. URL:
http://mir.dspu.edu.ua/article/download/252828/250119/580815.
Биков, В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. К. : Атіка, 2008. 684 с.
Данилишина, К. Структура інформаційного освітнього середовища та використання його у підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.
Відкрите освіт. е-середовище сучасного університету. 2019. Спецвип. С. 63–76. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip.
Двігун, А. О. Механізми розвитку фізичної культури та спорту в умовах децентралізації. Публічне управління та адміністрування. 2020. №6. С. 125–132. https://eco-science.net/wp-content/uploads/2021/08/6.20._note_ukr_Dvihun-
A.A..pdf.
Жук, Ю. О. Теоретико-методологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. №2. URL: http://www.ime.edu-ua.net/em3/content/07zuoeei.htm.
Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: зб. наук. пр. / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука / Інститут засобів навчання НАПН України. К. : Атіка, 2004. 240 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2399/1/%D0%91%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D%B2_2004.pdf.
Костів, С. Ф., Ягупов, В. В. Педагогічне моделювання розвитку психофізичної витривалості майбутніх професіоналів військового управління на етапі оперативно-тактичної підготовки. Актуальні питання гуманітарних
наук. 2020. Вип. № 28, т. 2. С. 172–180. URL: DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/28.208670.
Маслова, Т. В. Польський досвід реформування освіти в умовах єдиного європейського відкритого інформаційного освітнього простору. Розбудова єдиного інформаційного простору української освіти – вимога часу : збірник
матеріалів всеукраїнського науково-практичного WEB-форуму (Київ-Харків, 22–23 березня 2018 р.) ; за заг. ред. : М. Л. Ростока, І. М. Савченко, Т. С. Бондаренко. Кропивницький : Вид-во Льотної академії НАУ, 2018. С. 79–81. URL: http://ikpt.uipa.edu.ua/wp-content/uploads/2018/05/ZbirnykForum_2018.pdf.
Морзе, Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій. К. : Видавнича група BHV, 2006. 298 с.
Навчально-науковий інститут фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій. URL: https://nuou.org.ua/u/stru/insti/nnifp/.
Петровський, О. М. До питання про формування єдиного інформаційного простору. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2017. № 3. С. 142–145. URL: https://dubno.uu.edu.ua/petrovskyj-oleksandr-mykhajlovych/.
Погребняк, Д. В. Педагогічне моделювання розвитку фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин Збройних сил України у системі післядипломної освіти. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. 2019. Вип. 18 (2). С. 67–72. URL:
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/18/part_2/18-2_2019.pdf.
Стратегія цифровізації Національного університету оборони України на період 2023–2030 роки. Проєкт. URL: https://nuou.org.ua/assets/documents/str-cyf-nuou-23-30.pdf.
Шестак, Я. Моделювання єдиного інформаційного простору закладу вищої освіти. Управління розвитком складних систем. 2022. Вип. 49. С. 81–89.
URL: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.49.81-89.
Шукатка, О. В. Цифровізація професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту як закономірність інформатизації суспільства. Фізико-математична освіта. 2020. Вип. 4(26). С. 141–147. DOI:
31110/2413-1571-2020-026-4-023.
Ягупов, Василь, Бондаренко, Тетяна. Єдиний відкритий інформаційний простір закладу вищої професійної освіти. Vzdelбvanie а spoločnosť IX : Medzinбrodnэ nekonferenčnэ zbornнk / Prešovskб univerzitа в Prešově; Pedagogickб
fakulta. 2024. IX. Р. 112–128.
Ягупов, В. В. Інформаційно-комунікаційні технології в дистанційному навчанні майбутніх кваліфікованих робітників. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: довід, проблеми, перспективи: зб. наук. пр. / За ред. М. М. Козяра, Н. Г. Ничкало. 2015. Вип. 4, ч. 2. С. 202–205. URL: http://lib.iitta.gov.ua/10783/.
Ягупов, Василь, Коновалов, Денис. Модель формування фізичної готовності майбутніх офіцерів сухопутних військ до військово-професійної діяльності в процесі військово-професійної підготовки. Військова освіта : зб. наук. пр. 2023. №2 (48). С. 331–342. URL: DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/331-342.
Ягупов, В. В. Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. 2016. №11.
С. 29–36. URL: http://lib.iitta.gov.ua/166209/1/SUBEKTNIST.pdf.
Ягупов В. В. Професійно-педагогічна компетентність майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту військовослужбовців. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла
Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура та спорт). 2024. Вип. 7(180). С. 222–229. DOI:
https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.7(180).44
Ягупов, Василь. Термінологічні проблеми професійно-педагогічної підготовки майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України: методологічне обґрунтування. Військова освіта : зб.
наук. пр. 2024. №1 (49). С. 259–276. DOI: 10.33099/2617-1775/2024-01/259-276.
Ягупов, Василь, Шостак, Роман. Педагогічне моделювання формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України на адаптивних засадах. Адаптивне
управління: теорія і практика. Серія: Педагогіка : електронне наукове видання. Серія «Педагогіка». 2022. Вип. 14 (27). URL: https://doi.org/10.33296/2707-0255-14(27)-15.
Якубовська, Н. В., Стрільчук, Р. М., Хомич, С. В. Реалізація маркетингових інструментів у трендах цифровізації спорту та індустрії фітнесу. Інфраструктура ринку. 2022. № 69. С. 141–145. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-25.
Ящук, І. Інформаційно-освітнє середовище закладу вищої освіти: практико-орієнтований підхід. Інноватика у вихованні. 2021. Вип. 13, т. 1. С. 62–72. URL: DOI: 10.35619/iiu.v1i13.384.
Bali, M., Cronin, C. & Jhangiani, R. S. Framing open educational practices from a social justice perspective. Journal of Interactive Media in Education. 2020. Т. 2020, № 1. n, 2020(1): 10. Р. 1–12. URL: https://doi.org/10.5334/jime.565.
Bielikov, I. Pedagogical modeling of the formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. ScienceRise: Pedagogical Education. 2022. 5 (50). Р. 4–8. Doi:
http://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102.
Grimaldi, P. J., Basu Mallick, D., Waters, A. E. & Baraniuk, G. Do open educational resources improve student learning? Implications of the access hypothesi.
Plos One. 2019. Т. 14, № 3. Р. 1–14. URL:
https://doi.org/10.1371/journal.pone.0212508.
Zulaiha, D., Triana, Y. Students’ perception toward the use of open educational resources to improve writing skills. Stud. English Lang. Educ. січ. 2023. Т. 10, № 1. Р. 174–196. URL: https://doi.org/10.24815/siele.v10i1.25797.
Sulisworo, D., Basriyah, F. аnd K. Problem based learning using open educational resources to enhance higher order thinking skills in physics learning. Journal of Physics: Conference Series. Volume 1783, Annual Conference on Science
and Technology Research (ACOSTER) 2020, 20-21 June 2020, Medan, Indonesia. Лют. 2021. Т. 1783, № 1. 012108. URL: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1783/1/012108.
Shemy, N., & Al-Habsi, M. The effect of a Training Program based on Open Educational Resources on the Teachers Online Professional Development and their Attitudes towards it of AL-Dakhliya Governorate in Sultanate of Oman. Journal of E-
Learning and Knowledge Society. 2021. т. 17, № 1. Р. 18–28. URL: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1135283.
Tlili, A., Zhang, J., Papamitsiou, Z. et al. Towards utilising emerging technologies to address the challenges of using Open Educational Resources: a vision of the future. Education Tech Research Dev. 2021. 69, №2. Р. 515–532. URL: