ПЕДАГОГІЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЄДИНОГО ВІДКРИТОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ОБОРОНИ УКРАЇНИ ЩОДО ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/207-223

Ключові слова:

педагогічне моделювання; контекстна універсальна модель; інформатизація освіти; інформаційний простір; єдиний відкритий інформаційний простір; університет; методологічні підходи; блоки; офіцер – фахівець фізичного виховання та спорту військовослужбовців.

Анотація

У статті згідно з провідними ідеями системного, інформаційного, суб’єктно-
діяльнісного та контекстного методологічних підходів до професійно-педагогічної
підготовки майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту здійснено
педагогічне моделювання єдиного відкритого інформаційного простору Національного
університету оборони України.
Спроєктовано з урахуванням глобалізації та інформатизації освіти згідно з провідними
принципами та ідеями сучасних методологічних підходів до професійної освіти цільовий,
змістовний, суб’єктний, методичний, інформаційно-технологічний, забезпечувальний,
діагностувальний та результативний блоки єдиного відкритого інформаційного простору
університету, який покликаний реалізовувати управлінські, організаційні, виховні,
формувальні, розвивальні, моніторингові, методичні, інформаційно-технологічні,
координувальні, комунікаційні та забезпечувальні функції.

Біографія автора

Василь Ягупов, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Андреєв, П. Ю., Дубовой, О. В., Дубовой, В. В. Сучасний стан цифрової трансформації та штучний інтелект як засіб цифровізації освітнього процесу в галузі фізичної культури і спорту. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. 2022. № 3 (351). С. 116–126. DOI:

https://doi.org/10.12958/ 2227-2844-2022-3(351)-116-126.

Білавич, Г. Вплив цифровізації освіти, дистанційного навчання на розвиток рухової активності та здоров’я збереження здобувачів освіти. Молодь і ринок. 2021. № 11–12. С. 50–55. URL:

http://mir.dspu.edu.ua/article/download/252828/250119/580815.

Биков, В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. К. : Атіка, 2008. 684 с.

Данилишина, К. Структура інформаційного освітнього середовища та використання його у підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.

Відкрите освіт. е-середовище сучасного університету. 2019. Спецвип. С. 63–76. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip.

Двігун, А. О. Механізми розвитку фізичної культури та спорту в умовах децентралізації. Публічне управління та адміністрування. 2020. №6. С. 125–132. https://eco-science.net/wp-content/uploads/2021/08/6.20._note_ukr_Dvihun-

A.A..pdf.

Жук, Ю. О. Теоретико-методологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. №2. URL: http://www.ime.edu-ua.net/em3/content/07zuoeei.htm.

Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: зб. наук. пр. / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука / Інститут засобів навчання НАПН України. К. : Атіка, 2004. 240 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2399/1/%D0%91%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D%B2_2004.pdf.

Костів, С. Ф., Ягупов, В. В. Педагогічне моделювання розвитку психофізичної витривалості майбутніх професіоналів військового управління на етапі оперативно-тактичної підготовки. Актуальні питання гуманітарних

наук. 2020. Вип. № 28, т. 2. С. 172–180. URL: DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/28.208670.

Маслова, Т. В. Польський досвід реформування освіти в умовах єдиного європейського відкритого інформаційного освітнього простору. Розбудова єдиного інформаційного простору української освіти – вимога часу : збірник

матеріалів всеукраїнського науково-практичного WEB-форуму (Київ-Харків, 22–23 березня 2018 р.) ; за заг. ред. : М. Л. Ростока, І. М. Савченко, Т. С. Бондаренко. Кропивницький : Вид-во Льотної академії НАУ, 2018. С. 79–81. URL: http://ikpt.uipa.edu.ua/wp-content/uploads/2018/05/ZbirnykForum_2018.pdf.

Морзе, Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій. К. : Видавнича група BHV, 2006. 298 с.

Навчально-науковий інститут фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій. URL: https://nuou.org.ua/u/stru/insti/nnifp/.

Петровський, О. М. До питання про формування єдиного інформаційного простору. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2017. № 3. С. 142–145. URL: https://dubno.uu.edu.ua/petrovskyj-oleksandr-mykhajlovych/.

Погребняк, Д. В. Педагогічне моделювання розвитку фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин Збройних сил України у системі післядипломної освіти. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. 2019. Вип. 18 (2). С. 67–72. URL:

http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/18/part_2/18-2_2019.pdf.

Стратегія цифровізації Національного університету оборони України на період 2023–2030 роки. Проєкт. URL: https://nuou.org.ua/assets/documents/str-cyf-nuou-23-30.pdf.

Шестак, Я. Моделювання єдиного інформаційного простору закладу вищої освіти. Управління розвитком складних систем. 2022. Вип. 49. С. 81–89.

URL: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.49.81-89.

Шукатка, О. В. Цифровізація професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту як закономірність інформатизації суспільства. Фізико-математична освіта. 2020. Вип. 4(26). С. 141–147. DOI:

31110/2413-1571-2020-026-4-023.

Ягупов, Василь, Бондаренко, Тетяна. Єдиний відкритий інформаційний простір закладу вищої професійної освіти. Vzdelбvanie а spoločnosť IX : Medzinбrodnэ nekonferenčnэ zbornнk / Prešovskб univerzitа в Prešově; Pedagogickб

fakulta. 2024. IX. Р. 112–128.

Ягупов, В. В. Інформаційно-комунікаційні технології в дистанційному навчанні майбутніх кваліфікованих робітників. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: довід, проблеми, перспективи: зб. наук. пр. / За ред. М. М. Козяра, Н. Г. Ничкало. 2015. Вип. 4, ч. 2. С. 202–205. URL: http://lib.iitta.gov.ua/10783/.

Ягупов, Василь, Коновалов, Денис. Модель формування фізичної готовності майбутніх офіцерів сухопутних військ до військово-професійної діяльності в процесі військово-професійної підготовки. Військова освіта : зб. наук. пр. 2023. №2 (48). С. 331–342. URL: DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/331-342.

Ягупов, В. В. Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. 2016. №11.

С. 29–36. URL: http://lib.iitta.gov.ua/166209/1/SUBEKTNIST.pdf.

Ягупов В. В. Професійно-педагогічна компетентність майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту військовослужбовців. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла

Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура та спорт). 2024. Вип. 7(180). С. 222–229. DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.7(180).44

Ягупов, Василь. Термінологічні проблеми професійно-педагогічної підготовки майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України: методологічне обґрунтування. Військова освіта : зб.

наук. пр. 2024. №1 (49). С. 259–276. DOI: 10.33099/2617-1775/2024-01/259-276.

Ягупов, Василь, Шостак, Роман. Педагогічне моделювання формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України на адаптивних засадах. Адаптивне

управління: теорія і практика. Серія: Педагогіка : електронне наукове видання. Серія «Педагогіка». 2022. Вип. 14 (27). URL: https://doi.org/10.33296/2707-0255-14(27)-15.

Якубовська, Н. В., Стрільчук, Р. М., Хомич, С. В. Реалізація маркетингових інструментів у трендах цифровізації спорту та індустрії фітнесу. Інфраструктура ринку. 2022. № 69. С. 141–145. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-25.

Ящук, І. Інформаційно-освітнє середовище закладу вищої освіти: практико-орієнтований підхід. Інноватика у вихованні. 2021. Вип. 13, т. 1. С. 62–72. URL: DOI: 10.35619/iiu.v1i13.384.

Bali, M., Cronin, C. & Jhangiani, R. S. Framing open educational practices from a social justice perspective. Journal of Interactive Media in Education. 2020. Т. 2020, № 1. n, 2020(1): 10. Р. 1–12. URL: https://doi.org/10.5334/jime.565.

Bielikov, I. Pedagogical modeling of the formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. ScienceRise: Pedagogical Education. 2022. 5 (50). Р. 4–8. Doi:

http://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102.

Grimaldi, P. J., Basu Mallick, D., Waters, A. E. & Baraniuk, G. Do open educational resources improve student learning? Implications of the access hypothesi.

Plos One. 2019. Т. 14, № 3. Р. 1–14. URL:

https://doi.org/10.1371/journal.pone.0212508.

Zulaiha, D., Triana, Y. Students’ perception toward the use of open educational resources to improve writing skills. Stud. English Lang. Educ. січ. 2023. Т. 10, № 1. Р. 174–196. URL: https://doi.org/10.24815/siele.v10i1.25797.

Sulisworo, D., Basriyah, F. аnd K. Problem based learning using open educational resources to enhance higher order thinking skills in physics learning. Journal of Physics: Conference Series. Volume 1783, Annual Conference on Science

and Technology Research (ACOSTER) 2020, 20-21 June 2020, Medan, Indonesia. Лют. 2021. Т. 1783, № 1. 012108. URL: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1783/1/012108.

Shemy, N., & Al-Habsi, M. The effect of a Training Program based on Open Educational Resources on the Teachers Online Professional Development and their Attitudes towards it of AL-Dakhliya Governorate in Sultanate of Oman. Journal of E-

Learning and Knowledge Society. 2021. т. 17, № 1. Р. 18–28. URL: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1135283.

Tlili, A., Zhang, J., Papamitsiou, Z. et al. Towards utilising emerging technologies to address the challenges of using Open Educational Resources: a vision of the future. Education Tech Research Dev. 2021. 69, №2. Р. 515–532. URL:

https://doi.org/10.1007/s11423-021-09993-4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-20

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ