МОДЕРНІЗАЦІЯ ДИСЦИПЛІН З БЕЗПЕКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Юлія Данченко Національна академія національної гвардії України, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-3865-2496
  • Володимир Андронов Національна академія національної гвардії України, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-7486-482X
  • Галина Олійник Хмельницький національний університет, м. Хмельницький, Україна https://orcid.org/0000-0002-6519-7938
  • Андрій Михайлюк Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4116-164X

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/50-59

Ключові слова:

безпека професійної (військової) діяльності; модернізація; онлайн- опитування; воєнний стан; дистанційне навчання.

Анотація

В роботі представлені результати модернізації дисциплін з безпеки професійної
діяльності військовослужбовців з урахуванням умов воєнного стану, тобто, запровадження
дистанційного формату вивчення. В роботі представлені результати модернізації
дисциплін з безпеки професійної діяльності військовослужбовців з урахуванням умов
воєнного стану, тобто, запровадження дистанційного формату вивчення. З метою
отримання інформації щодо результатів модернізації проведено анонімне онлайн-
опитування курсантів командно-штабного та гуманітарного факультетів Національної
академії національної гвардії України (НА НГУ) протягом двох навчальних років. Показано,
що для більшості здобувачів (близько 90 %) дистанційне навчання є повністю прийнятним, а більше 80 % опитуваних зазначили, що в такому форматі вивчення безпекових дисциплін є цікавим та ефективним. Майже половина курсантів відмітили, що воєнний стан суттєво
впливає на опанування дисциплін навчального плану.

Біографії авторів

Юлія Данченко, Національна академія національної гвардії України, м. Харків

доктор технічних наук, професор


Володимир Андронов, Національна академія національної гвардії України, м. Харків

доктор технічних наук, професор


Галина Олійник, Хмельницький національний університет, м. Хмельницький

кандидат технічних наук, доцент


Андрій Михайлюк, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова, м. Харків

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Галаджун Я., Муць І., Петришин Р., Яремко З. (2023). Особливості вивчення безпекових дисциплін у кризових ситуаціях. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Вип. 39. С. 25-40.

Глінчук Ю.О. (2022). Розвиток ризик-орієнтованого мислення здобувачів вищої

освіти педагогічних спеціальностей під час вивчення безпекових дисциплін. Інноваційна

педагогіка. Т. 1, Вип. 49. С. 100-104.

Григорова Н.В. (2022). Актуальні питання викладання дисциплін у сфері безпеки

життя в закладах вищої освіти під час повномасштабної агресії російської федерації. Сучасні

підходи до охорони праці в закладах професійної освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-

практичної інтернет-конференції: (26 жовтня 2022 р.). Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО»

НАПН УКРАЇНИ. С. 25-27.

Данченко Ю.М. (2024). Дослідження впливу воєнного стану на ефективність

вивчення безпекових дисциплін курсантами Національної академії національної гвардії

України. Національна безпека: загрози та виклики: матеріали всеукраїнського науково-

педагогічного підвищення кваліфікації, 1 квітня – 12 травня 2024 року. Львів – Торунь: Liha-

Pres. С. 54-58.

Данченко Ю.М., Андронов В.А. (2024). Модернізація безпекових дисциплін під час

воєнного стану. Актуальні проблеми діяльності складових сектору безпеки і оборони

України: збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (24 жовтня

р.). Харків: НАНГУ. С. 300-303.

Данченко Ю.М. (2023). Результати онлайн-опитування курсантів НАНГУ щодо

ефективності вивчення безпекових дисциплін в умовах воєнного стану. Збірник доповідей

ХV Міжнародної науково-методичної конференції Національного технічного університету

«ХПІ» та Міжнародної наукової конференції Європейської Асоціації наук з безпеки (EAS)

«БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ», 7 – 8 грудня 2023 р., НТУ «ХПІ», Харків.

С. 69-71.

Данченко Ю.М., Андронов В.А. (2024). Формування безпекових компетентностей у

здобувачів вищої освіти в галузі національної безпеки. Технології та суспільство: взаємодія,

вплив, трансформація: збірник наукових праць з матеріалами II Міжнародної наукової

конференції, м. Львів, 26 липня 2024 р. Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця:

ТОВ «УКРЛОГОС Груп». С. 84-87.

Ковбаса Ю., Ковбаса Т. (2022). Модернізація змісту навчальних дисциплін з

безпеки життєдіяльності людини. Вісник Національного університету «Чернігівський

колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. Т. 174, № 8. С. 66-73.

Приходько Ю. (2017). Підготовка військових фахівців у провідних країнах світу:

основоположні засади та тенденції. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології.

№ 3 (67). С. 285-299.

Сусло Л. (2024). Інноваційні технології формування безпекової компетентності в

здобувачів вищої освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного

університету. Вип. 1. С. 73-80.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-16

Номер

Розділ

Статті