DOI: https://doi.org/10.33099/во.v0i0.160623

ОСОБЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ЗІ СПЕЦИФІЧНИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ

В. Артемов

Анотація


У статті розглянуто сутність і зміст специфічних умов навчання в ЗВО, які готують кадри для силових структур, виявлений зв'язок специфічних умов навчання в цих ЗВО з поняттям компетентності. Автор провів аналіз цілей і змісту підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації для силових структур, вивчив особливості та Можливі шляхи формування програм підготовки для докторів філософії і докторів наук в ЗВО зі специфічними умови навчання, виробив для них пропозиції щодо удосконалення програм підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації


Ключові слова


кадри вищої кваліфікації; заклади вищої освіти України зі специфічними умовами навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Bachrushin, V. (2015). Zauvazhenja ta propoziciji shodo proektu polozhenna pro poradok pidgotovky fahivciv stupenja doktora filisifii v aspiranture (adjunkture) ta doktoranture vishih navchaljnyh zakladiv (naukovyh ustanov) [Comments and suggestions on the draft regulation on the procedure for the training of Ph.D. and Ph.D. in postgraduate (adjuncturist) and doctoral programs of higher educational establishments (scientific institutions)]. Available at : http://education-ua.org/regulations/zauvazhennya-ta-propozitsiji-shchodo-proektu-polozhennya-pro-poryadok-pidgotovki-fakhivtsiv-stupenya-doktora-filosofiji-ta-doktora-nauk-v-aspiranturi-ad-yunkturi-ta-doktoranturi-vishchikh-navchalnikh-zakladiv-naukovikh-ustanov (in Ukrainian).

Borova, Т.А. (2017). Оsnovni pruncypy zastosuvanja doktorsjkyh program nа оsnovi evropskogo dosvidu [Basic principles of application of doctoral programs on the basis of European experience]. Pidgotovka doktoriv filisofijy (PhD) v umovah reformuvanja vishoji оosvity : materialy Vseukrainskoji naukovo-prakticnoji konferenci (Zaporizha, 5-6 zhovtna 2017 r.). Zaporizha: Zaporizsky nacionalny universitet, 2017. – 216 p (in Ukrainian).

Gryshyk, Y. V. (2014). Mizhnarodna akademichna mobilnistj v Ukrainy: problemy tа perspektivy [International Academic Mobility in Ukraine: Problems and Prospects]. Osvitologichny dyskurs: еlektrone naukove fahove vydanna. К. 2014. №2 (6). –. P. 33–40. Available at : http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/6#.U4M (in Ukrainian).

Gulaeva, N. М. (2005). Mobilnistj vykladachiv i studentiv: problemy tа оorientiry [Mobility of teachers and students: problems and benchmarks]. Маterialy VI shorichnojyї miznarodnojiї conferency «Rozbudova manadzhment-оsvity v Ukraiyny» (17–19 lutogo 2005 roku m. Dnipropetrovsk). К.: Navch.-metod. centr «Коnsоrcium іz udoskonalenna manadzhment-оsvity v Ukraiyny», 2005. – P. 76–81 (in Ukrainian).

Коrchova, G. L. (2017). Акаdemichna mobilnistj zdobuvachiv v umovach suchasnogo osvitnjogo procesu [Academic mobility of applicants in the conditions of the modern educational process]. Акtualni problem dyshoji pedagogichnoji osvity. – Visnyk №144. Seria: Pedagogichni nauky 2017, ‑ P.57–61 (in Ukrainian).

Radkevich, V.O. (2011). Principy modernizacii profesionno-technichny osvity [Principles of modernization of vocational education]. Modernizacia profesionny osvity i navchanna. – К. : Іnstitut profesionno technichnojy osvity NАPN Ukrainy, 2011. Vyp. 1. – P. 7–22 (in Ukrainian).

Regajlo, І.Y. Pidgotovka fahivciv zа doktorskimi programamy u USА [Training for doctoral programs in theUnited States]. Neperervna profesijnaа оsvita: teoria і practika. 2011. Vyp. 1. – P. 116–121 (in Ukrainian).

Jak v Ukrajini stvoryty suchasnu sustemu pidgotovky doktoriv filosofijy [How to create a modern system of doctors of philosophy training in Ukraine]. Available at: http://euinfocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/28851.pdf (in Ukrainian).

Sysoeva, S.O. (2011). Pidgotovka doktoriv filosofijy u galuziі оsviyy: dosvid providnych unaversitetiv svitu [Preparation of Doctors of Philosophy in Education: Experience of the leading universities of the world]. Ridna shkola, 2016. № 5–6. ‑ P.13–17 (in Ukrainian).

Spirin, О. M. (2016). Suchasni vumogy tа zmist pidgotovky naukovyh kadriv vyshojy kvalifikaci z іnformacijno-komunikacijnyh tehnology v osviti [Contemporary Requirements and Content of the Training of Highly-Skilled Scientific Personnel on Information and Communication Technologies in Education]. Informacijni tecjnologiji і zasoby navchanna, 2016, Том 56, № 6. ‑ P.219–234 (in Ukrainian).

Mіtagin, О.О. (2013). Іstorychni zasady reformuvanna systemy reformuvana ssystemy vijsjkovoy osvity v Ukrajiny [Historical Principles of Reforming the System of Military Education inUkraine]. Zbirnyk naukovyh prac «Vijskova osvita» Nacionalnogo universiteta oborony Ukrainy. 2013. № 1. – P. 149‑158 (in Ukrainian).

Теlelyм, V.М., Prichodko J.І. (2012). Меtodologichnі tа оrganizacijno-metodichni zasady pidgotovky vijskovyh fahivciv u rozvinutih krajinah svitu [Methodological and organizational-methodical principles of training of military specialists in developed countries of the world]. Zbirnyk naukovyh prac «Vijskova osvita» Nacionalnogo universiteta oborony Ukrainy. 2012. № 1 (25). – 234 p (in Ukrainian).

Sjomin, S.V., Reznikova, О.О. (2012). Systema pidgotovky kadriv dla syl bezpeky Ukrajiny: problemy ta perspektivy rozvytku [System of personnel training for the security forces ofUkraine: problems and prospects of development]. К.: NISD, 2016. – 50 p (in Ukrainian).

Pro vyshu osvsitu [Law on Higher Education] : Zakon Ukrajiny. Vidomosti Verhovnojy Rady. 2014. № 37‑38, st. 2004. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/295–300 (in Ukrainian).

Pro zatverdzhennja Porjadku prisvoennja vchenych zvanj naukovim і naukovo-pedagogichnym pracivnykam [The Procedure for Appointing Scientists to Scientific and Research Pedagogical Workers] : Nakaz Ministersnva osvity і nauky Ukrajiny vid 14.01.2016. № 13. URL: nakaz.rada.gov.ua/laws/show/675‑79 (in Ukrainian).

Porjaok pidgotovky zdobuvachiv vyschoji оsvity stupenja doktora filisofiji tа doktora nauk u vyschich navchaljnych zakladach (naukovych ustanovach) [The procedure of preparation of applicants for a higher education degree of the doctor of philosophy and doctor of sciences in higher educational institutions (scientific institutions)] : Posnanova Kabinetu Міnistriv Ukrajiny vid 23.03. 2016. № 261. URL: por.rada.gov.ua/laws/show/435–15 (in Ukrainian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бахрушин В. Є. Зауваження та пропозиції щодо проекту положення про порядок підготовки фахівців ступеня доктора філософії та доктора наук в аспірантурі (ад’юнктурі) та докторантурі вищих навчальних закладів (наукових установ). Освітня політика : портал громадських експертів. 2015. URL: http://education-ua.org/ua/draft-regulations/358-zauvazhennya-ta-propozitsiji-shchodo-proektu-polozhennya-pro-poryadok-pidgotovki-fakhivtsiv-stupenya-doktora-filosofiji-ta-doktora-nauk-v-aspiranturi-ad-yunkturi-ta-doktoranturi-vishchikh-navchalnikh-zakladiv-naukovikh-ustanov (дата звернення: 15.11.2018).

2. Борова Т. А. Основні принципи застосування докторських програм на основі європейського досвіду. Підготовка докторів філософії (PhD) в умовах реформування вищої освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Запоріжжя, 5–6 жовтня 2017 р.). Запоріжжя: Запорізький національний університет. 2017. – 216 с.

3. Грищук Ю. В. Міжнародна академічна мобільність в Україні: проблеми та перспективи. Освітологічний дискурс: електронне наукове фахове видання. К.: КУБГ, 2014. № 2 (6). - С. 33–40. URL http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/6#.U4M7N (дата звернення: 15.11.2018).

4. Гуляєва Н. М. Мобільність викладачів і студентів: проблеми та орієнтири / Н.М.Гуляєва // Розбудова менеджмент-освіти в Україні : матеріали VI щорічної міжнародної конференції (17–19 лютого 2005 року м. Дніпропетровськ). К.: Навч.-метод. центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2005. – С. 76–81.

5. Корчова Г. Л. Академічна мобільність здобувачів в умовах сучасного освітнього процесу. Актуальні проблеми вищої педагогічної освіти. Вісник № 144. Серія: Педагогічні науки 2017. – С.57–61.

6. Радкевич В.О. Принципи модернізації професійно-технічної освіти. Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми,пошуки і перспективи: зб. наук. пр. К. : Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, 2011. Вип. 1. – С. 7–22.

7. Регейло І.Ю. Підготовка фахівців за докторськими програмами у США. Неперервна професійна освіта: теорія і практика.  2011. Вип. 1. – С. 116–121.

8. Як в Україні створити сучасну систему підготовки докторів філософії. URL: http://euinfocenter.rada.gov.ua/uploads/documents/28851.pdf (дата звернення: 15.11.2018).

9. Сисоєва С. О. Підготовка докторів філософії у галузі освіти: досвід провідних університетів світу. Рідна школа. 2016. №5–6. ‑ С. 13–17.

10. Спірін О. М. Сучасні вимоги та зміст підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації з інформаційно-комунікаційних технологій в освіті. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Том 56. № 6. ‑ С.219‑234.

11.Мітягін О.О., Полуйко М.О., Черних О.Б. Історичні засади реформування системи військової освіти в Україні. Збірник наукових праць “Військова освіта“ Національного університету оборони України. 2013. № 1. ‑ С. 149‑158.

12. Телелим В.М., Приходько Ю.І. Методологічні та організаційно-методичні засади підготовки військових фахівців у розвинених країнах світу. Збірник наукових праць “Військова освіта“ Національного університету оборони України. 2012. № 1 (25). – 234 с.

13. Сьомін С.В., Резнікова О.О. Система підготовки кадрів для сил безпеки України: проблеми та перспективи розвитку : аналітична доп. / за заг. ред. В.П. Горбуліна. К.: НІСД, 2016. – 50 с.

14. Про вищу освіту : Закон України. Відомості Верховної Ради. 2014, № 37‑38, ст.2004. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/295–300 (дата звернення: 15.11.2018).

15. Про затвердження Порядку присвоєння вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам : Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.01.2016. № 13. URL: nakaz.rada.gov.ua/laws/show/675‑79 (дата звернення: 15.11.2018).

16. Порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах). Постанова Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 261. URL: por.rada.gov.ua/laws/show/435–15 (дата звернення: 15.11.2018).



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.