ПЕДАГОГІЧНІ КОНФЛІКТИ ТА ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-2/152-161Ключові слова:
педагогічний конфлікт, види, причини, способи розв’язання педагогічних конфліктів.Анотація
У статті розглядаються окремі аспекти конфліктів у педагогічній діяльності, зокрема загальні ознаки, особливості, види таких конфліктів, причини та способи їх розв’язання. Конфлікти є важливою складовою функціонування всіх соціальних систем, важливою формою взаємодії людей, засобом рішення ділових проблем, потенційним джерелом та рухомою силою розвитку. Тому, важливе значення для учасників педагогічного процесу має розкриття психологічних механізмів виникнення та рішення міжособистісних конфліктів, зовнішніх стимулів та внутрішніх мотивів, які приводять до конфліктів, розробка оптимальних прийомів рішення конфліктних ситуацій для підвищення ефективності всього навчально-виховного процесу та рівня якості послуг освіти вищого навчального закладу.
Посилання
Dutkevich T.V. (2005). Konfliktolohiia z osnovamy psykholohii upravlinnia [Conflictology on Fundamentals of Management Psychology]. Navchalnyi posibnyk. K. Tsentr navchalnoi literatury, 456 s. (іn Ukrainian).
Lozhkin G.V., Povyakel N.I. (2007). Psykholohiia konfliktu: teoriia i suchasna praktyka [Psychology of Conflict: Theory and Contemporary Practice]. Navchalnyi posibnyk. K., VD «Profesional», 416 s. (іn Ukrainian).
Mala N.T. (2010). Konflikt u orhanizatsii: klasyfikatsiia ta modeliuvannia [Conflict in organization: classification and modeling]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, s. 212-219. (іn Ukrainian).
Podolyak L.G., Yurchenko V.I. (2008). Psykholohiia vyshchoi shkoly [Psychology of Higher School]. Posibnyk. K., Karavela, 352 s. (іn Ukrainian).
Rybakova M.M. (1991). Konflykt y vzaymodeistvye v pedahohycheskom protsesse [Conflict and interaction in the pedagogical process]. M. 200 s. (іn Russian).
Yagupov V.V. (2004). Viiskova psykholohiia. [Military Psychology]. Pidruchnyk. K., Tondem, 656 s. (іn Ukrainian).