ОЦІНЮВАННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/205-216Ключові слова:
стан; сформованість; діагностувальна компетентність; майбутні доктора філософії; констатувальний педагогічний експеримент; критерії; показники; рівні; методи дослідження.Анотація
У статті представлені результати констатувального етапу педагогічного експерименту щодо сформованості діагностувальної компетентності майбутніх докторів філософії та висвітлено алгоритм її визначення за такими критеріями: аксіологічно-мотиваційним, інтелектуальним, діяльнісним, психологічним і рефлексивним. За їх допомогою визначили рівні сформованості їх діагностувальної компетентності – низький, середній і високий. Дослідження проводилося з майбутніми докторами філософії (ад’юнктами) у Національному університеті оборони України імені Івана Черняховського, Військовій академії м. Одеса, Харківському національному університеті повітряних сил імені Івана Кожедуба.
З’ясовано, що за операційно-діяльнісним і суб’єктним компонентами майбутні доктора філософії мають низький рівень сформованості.
Доведено за результатами констатувального етапу експерименту, що низький рівень сформованості діагностувальної компетентності у респондентів і відповідно з’ясовано необхідність упровадження додаткових педагогічних умов її розвитку на формувальному етапі педагогічного експерименту.
Посилання
Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: підр. Рівне : Волинські обереги. 2013. 360 с.
Ягупов В. В. Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців у системі професійно-технічної освіти / В. В. Ягупов // Креативна педагогіка. Вінниця :
ФОП «Корзун Д. Ю. », 2011. № 4. С. 28–34.
Ягупoв В. В. Метoдoлoгічні основи розуміння та обґрунтування понять «кoмпетентність» і «кoмпетенція» щoдo прoфесійнoї підгoтoвки майбутніх фахівців. Нoві технoлoгії навчання : наук.-метoд. зб. : у 2-х ч. / Інститут іннoваційних технoлoгій змісту освіти, Академія міжнародного співробітництва з креативнoї педагогіки. 2011. Вип. 69, ч. 1. С. 23–29.
Ягупов В. В. Теорія і методологія військово-педагогічних досліджень: підручник. Київ : НУОУ імені Івана Черняховського, 2019. 444 с.
Ягупов В. В., Плохута І. С. Діагностувальна компетентність майбутніх докторів філософії: поняття, структура і зміст. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, X (103), Issue: 265, 2022 May, S. 47-54.
Yahupov V., Plokhuta I. Criteria and indicators for assessing the diagnostic competence of future philosophy doctors in educational and scientific training process”. Вісник
Житомирського державного університету ім. Івана Франка випуск 4 (111), С. 275-284.