ОЦІНЮВАННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/205-216Ключові слова:
стан; сформованість; діагностувальна компетентність; майбутні доктора філософії; констатувальний педагогічний експеримент; критерії; показники; рівні; методи дослідження.Анотація
У статті представлені результати констатувального етапу педагогічного експерименту щодо сформованості діагностувальної компетентності майбутніх докторів філософії та висвітлено алгоритм її визначення за такими критеріями: аксіологічно-мотиваційним, інтелектуальним, діяльнісним, психологічним і рефлексивним. За їх допомогою визначили рівні сформованості їх діагностувальної компетентності – низький, середній і високий. Дослідження проводилося з майбутніми докторами філософії (ад’юнктами) у Національному університеті оборони України імені Івана Черняховського, Військовій академії м. Одеса, Харківському національному університеті повітряних сил імені Івана Кожедуба.
З’ясовано, що за операційно-діяльнісним і суб’єктним компонентами майбутні доктора філософії мають низький рівень сформованості.
Доведено за результатами констатувального етапу експерименту, що низький рівень сформованості діагностувальної компетентності у респондентів і відповідно з’ясовано необхідність упровадження додаткових педагогічних умов її розвитку на формувальному етапі педагогічного експерименту.
Посилання
Sysoieva S. O., Krystopchuk T. Ye. Metodolohiia naukovo-pedahohichnykh doslidzhen: pidr. Rivne : Volynski oberehy. 2013. 360 s.
Yahupov V. V. Kompetentnisnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u systemi profesiino-tekhnichnoi osvity / V. V. Yahupov // Kreatyvna pedahohika. Vinnytsia : FOP «Korzun D. Yu. », 2011. № 4. S. 28–34.
Yahupov V. V. Metodolohichni osnovy rozuminnia ta obgruntuvannia poniat «kompetentnist» i «kompetentsiia» shchodo profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv. Novi tekhnolohii navchannia : nauk.-metod. zb. : u 2-kh ch. / Instytut innovatsiinykh tekhnolohii zmistu osvity, Akademiia mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoi pedahohiky. 2011. Vyp. 69, ch. 1. S. 23–29.
Yahupov V. V. Teoriia i metodolohiia viiskovo-pedahohichnykh doslidzhen: pidruchnyk. Kyiv : NUOU imeni Ivana Cherniakhovskoho, 2019. 444 s.
V. V. Yahupov, I. S. Plokhuta. Diahnostuvalna kompetentnist maibutnikh doktoriv filosofii: poniattia, struktura i zmist. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, X (103), Issue: 265, 2022 May, S. 47-54.
V. Yahupov, I. Plokhuta. Criteria and indicators for assessing the diagnostic competence of future philosophy doctors in educational and scientific training process”. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. Ivana Franka vypusk 4 (111), S. 275-284.